טיול לצפון קוריאה – הארץ הסגורה הפותחת שעריה

טיולי תרבות וטבע

בתקופת השלכת | 10 ימים

הדפיסו שלחו שתפו
אקו מזמינה אתכם לטיול ייחודי שמעבר למסלולים ונופים - צפון קוריאה: טיול למחשבה. בואו לחוות ולראות בעצמכם מה קורה בצפון קוריאה.
האם נכונות השמועות, האם כלי התקשורת המערביים נותנים לנו תמונה מדויקת על המתרחש במדינה?
במסע שלנו לצפון קוריאה ניקלע לסיטואציות מרתקות, נעבור חוויות מרגשות ונעמוד על השוני המרתק בין חיי היום יום שלנו ותפיסת השפע המערבית לבין תפיסת הקומוניזם הצפון קוריאנית: החל מפולחן המנהיג וכלה בקניות בסופר ובשוק.
זהו טיול לעולם אחר המזכיר את סין לפני כ-30 שנה, כשפתחה את שעריה למערב.
מטיילנו מהטיולים האחרונים לצפון קוריאה דיווחו על הרגשת ביטחון אישי גבוהה ביותר אשר משרים המקומיים ועל חוויה יוצאת דופן.
הביקור בצפון קוריאה הוא בלוויית מדריך מטעם הממשלה.

מסלול הטיול

ימים 1-2

תל-אביב – בייג'ינג (Beijing) פיונגיאנג (Pyongyan)

בצהריים נעלה על טיסה לבייג'ינג וננחת למחרת בשעות הבוקר המוקדמות. נצא לטיול ברובע האמנות האופנתי 798, מתחם של בתי חרושת ומחסנים צבאיים ישנים אשר הוסבו לגלריות ובוטיקים. בצהריים נחזור לשדה התעופה ונעלה על טיסה קצרה לפיונגיאנג, בירת צפון קוריאה. ננחת בפיונגיאנג ונתחיל את סיורנו בבירה בכיכר קים איל סונג (מנהיגה הראשון של צפון קוריאה 1948-1994), הכיכר הגדולה בעיר בה נערכים גם המצעדים הצבאיים המפורסמים של צפון קוריאה, נבקר בחנות הספרים לשפות זרות ונצעד ברגל אל עבר התיאטרון הגדול של פיונגיאנג. נאכל ארוחת ערב במלון השוכן על נהר הטאדונג (Taedong). לינה בפיונגיאנג.

יום 3

פיונגיאנג - הר מיוהיאנג ((Myohyang

פיונגיאנג הוכרזה כבירת צפון קוריאה כאשר קוריאה חולקה לשתי מדינות ב-1945, בסיום מלחמת העולם השנייה.
העיר ניזוקה קשות במלחמת האזרחים (מלחמת קוריאה 1950-1953) ושוקמה לאחריה. מלחמת האזרחים הקוריאנית החלה עם השחרור מהכיבוש היפני ונמשכת בפאזות שונות עד ימינו. גם כיום חלק מרכזי מהמאבק בין הקוריאות הנו מאבק על לגיטימיות ועל האידאולוגיה.
במהלך שנות מלחמת קוריאה עברה פיונגיאנג ידיים מצד לצד, וההרס והטבח ההדדי היו עצומים.
נתחיל את הבוקר בביקור במונומנט הגדול מנסאודה, בו פסלים של מנהיגי צפון קוריאה קים איל סונג (המנהיג הראשון) וקים ג'ונג איל (הנוכחי).
זהו מקום פולחן עבור הצפון קוריאנים ואפילו מבקרים זרים מתבקשים לקוד מול הפסלים ולהניח תחתיהם זר פרחים. נבקר בספרייה הלאומית שנבנתה לכבוד יום הולדת 70 של קים איל סונג. נמשיך למוזיאון המלחמה הקוריאני המציג את הנראטיב והאתוס של צפון קוריאה.
נאכל ארוחת צהריים במסעדה מקומית ונמשיך לגלריה של אמנות קוריאנית, ולמכון לרקמה קוריאנית.
אחרי הצהריים נצא להר מיוהיאנג, כ-3 שעות צפונית מפיונגיאנג. האזור מפורסם כאתר הנופש המועדף על משפחות העלית השלטונית בפיונגיאנג.
בדרך נעצור לביקור בכפר קואופרטיבי חקלאי שהוא מעין קולחוז, ושם נלמד על המבנה המנהלי והכלכלי המיוחד של החקלאות בצפון קוריאה. לינה וארוחת ערב במיוהיאנג.

יום 4

מיוהיאנג

נתחיל את הבוקר בתערוכת הידידות הבינלאומית, אתר ענק המכיל מתנות אשר ניתנו לנשיא קים איל סונג ולבנו על ידי ראשי מדינות זרות. נמשיך לעמק מאנפוק להליכה יפה בשביל הררי בין מפלים ותצורות סלע מיוחדות, נמשיך ונבקר גם במקדש הבודהיסטי פוהיון, אתר היסטורי בן כאלף שנים אשר נהרס חלקית במלחמת קוריאה אך נבנה מחדש ונחשב לאחת מורשת עולמית על ידי אונסקו. אחר הצהרים נחזור לפיונגיאנג ונאכל ארוחת ברביקיו מקומית. נמשיך לרובע המדענים המרשים שנראה כמו תפאורה לסרט מדע בדיוני ובו ממוקמים מכוני מדע שונים והאוניברסיטה לטכנולוגיה. נסיים את היום שלנו במבשלת בירה. ארוחת ערב ולינה בפיונגיאנג.

יום 5

קאיסונג (Kaesong) - האזור המפורז (DMZ)

הבוקר ניסע לכיוון העיר קאיסונג (2.5 שעות) ולאזור המפורז המפריד בין שתי הקוריאות מאז מלחמת האזרחים. העיר קאיסונג היתה בירת שושלת קוריו, ועברה כמה ידיים במהלך מלחמת קוריאה. כיום זוהי עיר מנומנמת שמסמלת גם את הפירוד, ואולי את האיחוד העתידי של שתי הקוריאות.
בעיר מספר רב של אתרי מורשת אונסק"ו. הביקור יתחיל בחלק הצפון הקוריאני של האזור המפורז, שנקבע במסגרת הסכמי שביתת האש בשנות החמישים.
נבקר בביתני השיחו, נצפה אל עבר החלק הדרומי של הגבול וכאן גם נוכל להצטלם עם חיילי משמר הגבול הצפון קוריאני. נחזור לקאיסונג ונתכבד בארוחת צהריים קיסרית, הכוללת מנות רבות בכלים ייחודיים.
לאחר מכן נמשיך ונבקר במוזיאון קוריו, היכל למידה קונפוציאני, בו נוכל ללמוד על ההיסטוריה של האזור.
נמשיך לגשר סונג'וק, גשר אבן עתיק אשר נבנה בשנת 1290. נגיע אל קברו של המלך גונגמין, חלקת קבר מלכותית מרשימה ביותר מתקופת שושלת קוריו המאוחרת. נחזור לפיונגיאנג, נאכל ארוחת ערב בגלריה לאמנות, נבקר ביריד שעשועים ונסיים במופע אקרובטיקה מרהיב. לינה בפיונגיאנג.

יום 6

פיונגיאנג – אתר הסקי מהסיקריונג (Masikryong)

נבקר באנדרטת המפלגה העשירה בסמלים קומוניסטים: פטיש ומגל ומברשת קליגרפיה המסמלים את הפועלים, החקלאים והאינטלקטואלים.
נמשיך לבית הקברות של לוחמי החירות הצפון קוריאנים במלחמה נגד יפן. נאכל ארוחת צהריים במסעדה מקומית, נטייל בפארק מורן, נעלה לראש מגדל גוצ'ה (אידאולוגיה) לתצפית מרהיבה על כל העיר. הגוצ'ה פותחה על ידי קים איל סונג המבוססת על קומוניזם, מרקסיזם ועל כלכלה אוטרקית.
נמשיך לבית ילדותו של קים איל סונג, נבקר בשער הניצחון שגדול בהרבה מן השער הפריזאי ונצא לנסיעה במטרו של פיונגיאנג, מערכת הרכבות התחתיות העמוקה בעולם ונבקר בתחנות מטרו מרהיבות.
אחר הצהרים נצא לכיוון עיר הנמל וונסאן, נעצור בבית תה ולעת ערב נגיע אל מהסיקריונג, אתר הסקי החדש שהוקם לפני שנים ספורות, יש האומרים על רקע החינוך שקיבל המנהיג קים ג'ונג און, בפנימייה הבינלאומית בשוויץ. לינה במהסיקריונג.

 

יום 7

וונסאן (Wonsan) – הר קומגאנג ((Kumgangsan

לאחר ארוחת הבוקר נבקר במכון המחקר החקלאי ומשם נצא דרומה אל הר קומגאנג (3-4 שעות), שמורת טבע המשלבת מפלי מים, הרי גרניט נישאים ויערות אורנים, הממוקמת על גבול קוריאה הדרומית. השמורה זכתה לעדנה בשנות האלפיים, עת הותרו ביקורי משפחות דרום קוריאנים, וכיום פזורים באזור מבני מלונות ותיירות מפוארים אך שוממים. נצא להליכה בעמק קוריונג ונעצור בנקודות תצפית מרהיבות נוספות. ארוחת ערב ולינה בקומגאנג.

יום 8

קומגאנג – פיונגיאנג

הבוקר נבקר באגם סאמיל, אגם טבעי יפהפה המוקף הרים משלושת צדדיו, בצהרים נערוך פיקניק במפל אולים, מהיפים והמפורסמים במדינה ומשם נצא חזרה לפיונגיאנג. כשנגיע נצא לשחק באולינג ונאכל ארוחת פרידה מצפון קוריאה במסעדה חגיגית. ארוחת ערב ולינה בפיונגיאנג.

ימים 9-10

פיונגיאנג – בייג'ינג – תל-אביב

נעזוב את צפון קוריאה ונטוס בחזרה לבייג'ינג.
נמשיך בסמטאות המסורתיות של מרכז בייג'ינג הנקראות "חוטונג". נצא לסיבוב ריקשות כדי לצלול לעבר ולקבל טעימה מאופי העיר בתקופה הקיסרית של סין, אז חיו התושבים בבתי אבן מסורתיים עם חצרות משותפות, וגם…שירותים משותפים, וכך תושבי האזור ממשיכים לחיות היום.. נבקר בשוק מקומי ונסיים את היום בארוחה סינית קלאסית. בשעות הלילה נעלה על טיסה בחזרה לארץ. נחיתה בתל-אביב למחרת בשעות הבוקר.

  • הטיול המקיף ביותר לצפון קוריאה, הכולל את הבירה פיונגיאנג, עיר הנמל וואנסן, האזור המפורז בין קוריאה הצפונית לדרומית, שמורות טבע, מונומנטים, מוזאונים ואת בייג'ינג.
  • טיול מאורגן אל מדינה מסוגרת ומרתקת, שלא רבים זכו לטייל בה.
  • פנסיון מלא לאורך כל השהות בצפון קוריאה, קבוצה קטנה ואיכותית 15-26 משתתפים והכנה מלאה לטיול.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.

תוספת ליחיד בחדר: 595$

 

מספר נקודות המתייחסות לקוד ההתנהגות בצפון קוריאה:

הנוסעים מתבקשים לכבד את המערכת החברתית הקוריאנית, התרבות ואורח החשיבה, מנהגי המקום והמסורת בצפון קוריאה.

  1. הנוסעים מתבקשים לא להביא לצפון קוריאה פרסומים כלשהם (נייר או דיגיטלי) עם תמונות או פסל של מנהיגים צפון קוריאניים.
  2. אין לחלק/למסור לקוריאנים המקומיים כל פרסומים על צפון קוריאה, שפורסמו בארצות המערב, וחומרים דתיים. כמו כן אין לשאת שום פרסומים/מידע הקשורים לדרום קוריאה.
  3. נא לא לקחת עמכם חוברות (או מסלולים) עם תמונות או פסלים של מנהיגים צפון קוריאניים.
  4. לידיעתכם, לכל התיירים בצפון קוריאה צריכים להתלוות מדריך/מלווה טיולים צפון קוריאניים, שאמורים לטפל בכל שאלה/בקשה/עניין שעולים במהלך הטיול.
  5. כאשר אתם מצלמים, במיוחד אנשים מקומיים, יש לשאול את המדריכים הקוריאניים שלכם או את הקוריאנים המקומיים, אם אתה יכול לצלם תמונות (לבקש את רשותם). צילום תמונות של צוותים או מתקנים צבאיים אסורים ולכן נדרש לבקש את רשות המדריך לפני שמצלמים.
  6. אנו ממליצים לבדוק את תמונות הטלפון והמצלמות, ולוודא שאין תמונות המכילות מידע רגיש בהמשך לדברים שצוינו לעיל.
  7. מותר להביא טלפונים ניידים, מחשב או טאבלט, אבל אין אות או WiFi, מותר לקחת עדשת מצלמה אחת, אבל לא מומלץ לקחת עדשה ארוכה.


דגשים מיוחדים

מחיר הטיול כולל

טיסות בינלאומיות ת"א-בייג'ינג-ת"א, בייג'ינג-פיונגיאנג-בייג'ינג, על פי מסלול הטיול.
לינה: במלונות הטובים בנמצא.
כלכלה: פנסיון מלא לאורך כל השהות בצפון קוריאה.
תחבורה: אוטובוס תיירים לסיורים, והעברות לשדה התעופה.
כניסות לכל האתרים וסיורים כמפורט במסלול הטיול.
אשרות כניסה לסין ולצפון קוריאה. מיסי נמל וביטחון – 353$ ונכונה לתאריך 09.5.2018 .
תשר לנותני השירותים המקומיים.
דמי טיפול ורישום.
מפגש הכנה לטיול.
מים מינרלים.

המחיר אינו כולל

ביטוח רפואי ומטען.
שתייה וארוחות שאינן כלולות.
הוצאות בעלות אופי אישי.
טיפ למדריך הישראלי.

לתשומת ליבכם

טיול לצפון קוריאה - אופי הטיול: טיול עומק ראשוני למדינה מסוגרת, החושף את המטיילים לקומוניזם והחיים בצל שלטון היחיד של קים ג'ונג און. זהו טיול מרתק להרפתקנים אמתיים, שיזכו למסע מרתק לעולם אחר באמת.
קבוצה קטנה של : 15-26 מטיילים. מדריך ישראלי מצוות אקו זאב פוקס , ומדריכים מקומיים.
מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול. במידה ויחול שינוי, המחיר ישתנה בהתאם.
חיסונים - לקבלת מידע על חיסונים יש לפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים.
צפון קוריאה היא מדינה קומוניסטית בעלת מאפיינים של עולם שלישי, באזורים מסוימים. על אף שאנחנו עובדים עם נותני שירותים מהשורה הראשונה, עדיין ייתכנו בעיות שלא תמיד נדע על קיומן מראש (לדוגמא כבישים סגורים מפאת שיפוצים, מפולות, שינויי מועדים של אירועים וכיו"ב). על הנוסע לקבל זאת כחלק מאופי הטיול בארץ היעד הזו.
צפון קוריאה היא מדינה מסוגרת ועדיין לא מפותחת דיו במתן שירותי תיירות. על אף שאנחנו עובדים עם נותני שירותים מן השורה הראשונה, עדיין ייתכנו בעיות שלא תמיד נדע עליהן מראש, כמו גם תכתיבים משתנים מהשלטון המקומי המטיל פיקוח הדוק על הטיולים במדינה. דבר זה עלול גם להביא לעדכונים קלים במסלול הטיול, שעליהם תבוא הודעה לכל הנרשמים. על הנוסע לקבל זאת כחלק מאופי הטיול ליעד מרתק זה. כמו כן, בניסיון מתמיד לשפר ולהפוך את הטיול למרתק יותר, אנו עשויים לעדכן את היעדים בסין המופיעים בטיול זה.
ייתכן ושעות הטיסות הבינלאומיות ישתנו, עדכונים נוספים בצמוד למועד היציאה לטיול.
ביקור באתרים מסוימים במהלך הטיול מותנה באישור מקומי. במידה ולא יתאפשר ביקור כפי שתוכנן מראש, למדריך הטיול תהיה הזכות לבחור תוכנית אלטרנטיבית לטובת ורווחת הנוסעים.
התוכנית מתארת את האתרים בהם נבקר, אך לא בהכרח את סדר הביקורים לאורך הימים. תכנית הטיול כפופה לשינויים גם בהתאם לשיקול הדעת של המדריך ושל אקו טיולי שטח.
על כל מטייל להיות מצויד בדרכון בתוקף ל- 6 חודשים מיום היציאה.
חובה על המטיילים להצטייד בביטוח רפואי וביטוח נסיעות מתאימים לפני הנסיעה. לאחר שקניתם פוליסת ביטוח, בבקשה שלחו אלינו את הפרטים על מנת שנוכל להתארגן בהתאם במידה ותזדקקו לטיפול רפואי במהלך הטיול.
טיסות: ע"פ מדיניות חברת התעופה, בטיסות קבוצתיות לא ניתן לבצע הושבה מראש. על המטייל להגיע לנמל התעופה מוקדם מספיק (כשלוש שעות לפני הטיסה) אם ברצונו להגדיל את אפשרות הבחירה, ולבחור לעצמו ולמי שמטייל עמו מושבים סמוכים. יודגש כי כל נושא ההושבה בטיסות אינה באחריות אקו, ואקו כפופה למדיניות ההושבה הקבוצתית של חברות התעופה השונות. כרטוס מוקדם (לא בכל החברות זה אפשרי), שינוי מועד יציאה או חזרה, שדרוג למחלקת עסקים, בחירת מושבים מועדפים ושירותים אישיים נוספים הנוגעים לתעופה, אם וככל שניתן להציעם בטיול זה, יוכלו להתבצע בעלות נוספת ומשתנה הכוללת את מחיר חברת התעופה ודמי הטיפול. לצורך שירותים אלו אנא פנו אל הנציג המטפל בכם ב"אקו".
טיסות לצפון קוריאה: איחורים, דחיות ואף ביטולים בטיסות לצפון קוריאה אינן דבר נדיר . אנו מזמינים עבורכם טיסות כחלק מהשירותים שאנו מארגנים עבורכם (וללא עמלה נוספת) אך איננו אחראים על שינויים שנעשים על ידי חברות התעופה. אנו נעשה את המרב על מנת למצוא פתרון הולם במקרה של שינוי או ביטול של טיסות אך במידה והשינוי יגרור תשלום נוסף, תשלום זה יחול על הלקוח בלבד.
ביטול נסיעה לפני תחילתה: אנו נתקלים מידי פעם במקרים בהם מטיילים נאלצים לבטל את נסיעתם מחמת תאונה או מחלה פתאומית, או מחמת אשפוז או מוות של בן משפחה קרוב. לצערנו לא נוכל להחזיר דמי ביטול שנגבים מאתנו על ידי חברות התעופה וגורמי התיירות בעולם. על המטיילים לעשות ביטוח טיולים, וחברת הביטוח היא הגורם אליו יש לפנות על מנת לקבל החזר כספי בהתאם לתנאי פוליסת הביטוח אותה רכשתם. למרות האמור לעיל, חברת אקו "כידידת הנוסע" תעשה ככול שביכולתה ע"מ שהלקוח ישלם את המינימום הנדרש. אנו ממליצים לכל המטיילים לעשות את הביטוח בעת ההרשמה על מנת להיות מבוטחים בתקופה שלפני היציאה לטיול, בהתאם לתנאי הפוליסה שתרכשו.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

פסטיבל אטי אטיאן בפיליפינים

בשבוע השלישי של חודש ינואר הקרוב העיירה קאליבו באי פאנאי אשר בפיליפינים תלבש חג. בשבוע זה יחגג […]

טיול ללאוס פימאי לאו – מי שלא ראה את חגיגות השנה הבודהיסטית החדשה בלאוס לא ראה שמחה מימיו

אפריל הוא הזמן הכי חם של השנה בלאוס והחודש שבו לואנג פרבאנג (השלווה בדרך כלל) יוצאת מגדרה […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול לצפון קוריאה – הארץ הסגורה הפותחת שעריה

טיולי תרבות וטבע

בתקופת השלכת | 10 ימים

הדפיסו שלחו שתפו