טיול מקיף לאירלנד

טיול מקיף לאירלנד

טיולי תרבות וטבע

מדבלין עד בלפאסט, במסע רב תרבותי בנופיו של אי האזמרגד | 11 יום

הרפובליקה של אירלנד (Ireland) ממוקמת בצפון האוקיינוס האטלנטי, ניחנה במזג אוויר נוח במיוחד לטיולים בשל ההשפעה מהזרם הצפון אטלנטי. הים האירי מפריד בינה ובין אנגליה והאי מחולק בין שתי מדינות; הרפובליקה של אירלנד וצפון אירלנד ששייכת כיום לממלכה המאוחדת (בריטניה).


האי הירוק עבר לאורך ההיסטוריה תהפוכות דרמטיות, שינויים ומאבקי כוח רבים ויחד עם זאת הטיול לאירלנד חובק בתוכו טבע פראי, נופים עוצרי נשימה, שכוללים מרחבים ירוקים עצומים, אגמים ונהרות, צוקים נישאים הנשברים אל הים, חופים בתוליים, בתים כפריים ציוריים בסגנון גריגוריאני, טירות עתיקות שמאחוריהן סיפורים מסתורים לצד מבנים מהתקופה הוויקטוריאנית, אתרי פולחן עתיקים, לצד סיפורים ואגדות קלטיים, פאבים איריים ואנשים ידידותיים ומסבירי פנים בעלי הומור ואדיבות.


ניגע בטיולנו בתרבות האירית המיוחדת המורגשת בכל מקום, נשמע את המוזיקה האירית הסוחפת ונטעם מן הבירה המקומית האיכותית ומן הוויסקי האירי המשובח.


הטיול לאירלנד הינו המקיף ביותר וכולל בתוכו גם את איי אראן ששומרים על תרבותם הייחודית כבר שנים רבות.


אתם מוזמנים להצטרף לחוויה נהדרת באי האזמרגד!

מסלול הטיול

יום 1

מחוז וויקולו חגיגה של מרחבים ירוקים – גלנדלוך

נצא בטיסת בוקר דרך יעד ביניים אל דבלין (Dublin); בירת אירלנד. עם ההגעה ניסע דרומה לאורך החוף המזרחי דרך נופיה היפים של אירלנד, אל עבר מחוז וויקולו (Wicklow) היפיפייה המכונה "הגן של אירלנד". האזור הוא הררי פראי רצוף בנחלים, מפלים ועמקים, ירוק ומלבלב המהווה ניגוד מוחלט לאזורים המערביים של אירלנד. בתום הסיור נמשיך לאזור גלנדלוך (Glendalough), שם נצא להליכה רגלית קצרה סביב האגמים הקרחונים, נחלוף על פני שרידי כנסיות קדומות, שסביבם פעל סנט קווין במאה ה- 6 לספירה. נראה את מנזר גלנדלוך ונשמע את סיפור המקום הקשור לקליטת הנצרות באירלנד הקלטית (ממקום זה הופצה הנצרות לאירופה). לינה בעיר וויקולו.

יום 2

קילקני העיר החשובה בהיסטוריה האירית

הבוקר נבקר בגני פאוארסקורט המרשימים הנטועים על מדרון שנמצאים בשטחו של אחוזת פאוארסקורט הענקית והמרהיבה. נמשיך בנסיעה אל העיר היפה קילקני (Kilkenny); עיר מתקופת ימי הבניינים נסייר בעיר ונתוודע לחשיבות העיר בהיסטוריה של אירלנד. נבקר גם במצודת קילקני היושבת על נהר הנור החוצה את העיר. נמשיך מערבה ונגיע אל אחד מהאתרים המרשימים וההיסטוריים באירלנד סלע קאשל המכונה "סלע השטן"; על הסלע נמצא מתחם עתיק מוקף  בחומה, הכולל כנסייה, קתדרלה, בית קברות ומגדלים. האגדה של המקום מספרת כי הסלע הופל על ידי השטן במעופו ומאז הוא חזר ונכבש, נבנה ונהרס במשך 1,000 שנה על ידי מלכים ובישופים, עד שהפך לבסוף לאתר עליה לרגל. לקראת ערב נגיע למלוננו באזור טבעת קרי (Kerry).

יום 3

"טבעת קרי" בדרום מערב אירלנד

נקדיש את היום לטיול באזור היפיפייה "טבעת קרי" (Ring of Kerry); כינוי למסלול מעגלי שאורכו כ -170 ק"מ עם נופים מרהיבים, הסובב את חצי האי איוורה (Iveragh) שבמחוז קרי בדרום מערב אירלנד. נשלב מסלולי הליכה קצרים בטבע עם ביקורים בכפרים קטנים, ספוגי אווירה מיוחדת ומסורת קלטית ונשמע סיפורי אגדות על העם האירי. במהלך היום נגיע לחווה ובה נראה כלבים מאולפים אשר מנחים עדר כבשים – דבר המאפיין את האזור הכפרי בו אנו מטיילים. בהמשך היום נגיע אל הפארק הלאומי של העיירה קילרני (Killarney), נעלה לתצפית יפה המציעה נופים מרשימים על אגמי קילרני. אחר הצהריים' נבקר באתריה היפים של קילרני ככל שיותיר הזמן. לאחר שניפרד מהכרכרות נצא להליכה נעימה לאורך האגם כדי לבקר בהריסות המנזר הפרנסיסקני. לקראת ערב נחזור למלוננו.

יום 4

מצודת בונראטי וצוקי מוהר המרהיבים

נבקר הבוקר במצודת בונראטי (Bunratty) מהמאה ה- 15 שנשתמרה כמעט במלואה, ממוקמת במוזיאון פתוח שמדגים איך נראו החיים האיריים בכפר ובעיר עם חלוף השנים. בתום הביקור ניסע אל אחד מאתרי הטבע היפים והמפורסמים באירלנד "צוקי מוהר" (Cliffs of Moher); רכס צוקים מרשים ודרמטי במערב אירלנד, גובהם כ-200 מטרים מעל הים היוצרים נוף מדהים ומיוחד הנמתחים לאורך שמונה קילומטרים לאורך החוף. נטייל בזהירות על שפת המצוק לקול השחפים ועופות הים האחרים. לאחר מכן, נמשיך בנסיעה צפונה אל עבר אזור הבארן (אזור קארסטי), בו מצויים אתרים קלטיים קדומים. נסיים את יומנו בביקור בעיר השלישית בגודלה באירלנד; גאלווי (Galway) השוכנת לחופה המערבי של אירלנד. לינה בגלוואי.

יום 5

הפלגה איי אראן וביקור באי אינישמור!

היום נבקר באיי אראן (Aran Islands) המדהימים ביופיים; שלושה איים השוכנים סמוך לפתחו של מפרץ גאלוויי. נעלה על מעבורת מכפר הדייגים הקטן רוזוויל (Rossaveel) ונפליג אל האי אינישמור, הגדול מבין שלושה איים. עם ההגעה, נעלה על מיניוואנים ונסייר באי; בחוף הצפוני נראה חופים חוליים המוקפים בסלעים ובחוף הדרומי נראה צוקים שמשקיפים על האוקיינוס הסוער. נגיע לכפר הראשי של האי קילרונן (Kilronan), שם נראה שרידים ארכיאולוגיים רבים, מנזרים, שרידי ישובים מהתקופה הפרהיסטורית ומבצרים קלטיים מתקופת הברזל. נבקר במבצר דון אינגוס המפורסם; מבצר עתיק ביותר מבין איי אראן, שנבנה לפני כ- 2000 שנים לערך, בתקופה הקלטית המוקדמת. לקראת אחר הצהריים, נעלה על מעבורת שתחזיר אותנו בחזרה אל הנמל של רוזוויל ומשם נחזור למלוננו שבגאלווי.

יום 6

יום טבע בחבל קונמארה

נקדיש את יומנו לאחד מהאזורים הפראיים והנופיים ביותר באירלנד – חבל קונמארה (Connemara) בעל נוף הררי המאוכלס ברובו על ידי עדרי כבשים ומנוקד במאות אגמים קטנים, בנחלים ובביצות. בהמהלך הסיור, נראה חוות קטנות ובתים מסורתיים ומבודדים לצד גבעות פורחות שגובלות בקו חוף יפייפה עם חופים שקטים. בהמשך נגיע אל אחוזת קיילמור (Kylemore Abbey) שנבנתה במאה ה- 19 בסגנון גותי על ידי מיטשל הנרי כבית חלומות לכבוד אשתו. נסיים את היום עם ביקור בגנים הויקטוריאנים היפים הצמודים למנזר ומוקפים בחומה ונחלוף על פני הכנסיה הגותית העתיקה שאינה פעילה. לקראת ערב, נגיע למלוננו בסלייגו (Sligo) עיר בצפון מערב אירלנד.

יום 7

ביקור בעיירה היפה סלייגו – המערות במארבל ארץ' כולל שייט קצר

נצא בנסיעה צפונה ונגיע לביקור קצר בעירת הנמל היפה סלייגו (Sligo); עיר מולדתו של גדול משוררי אירלנד זוכה פרס נובל ויליאם בטלר ייטס. נמשיך בנסיעה לאורך אגם גיל (Lough Gill) הנחשב לאחד מהאגמים היפים באירלנד. נגיע למערות מארבל ארץ' (Marbel Arch Caves) העשויות אבן גיר טבעי והנחשבות למערות הגדולות ביותר בצפון אירלנד המהוות תצורת נוף גאולוגית ייחודית, המערות הוכרזו כאתר מושרת עולמית של אונסק"ו. תחת האדמה, נצא לגלות עולם מופלא של מפלים, נהרות תת קרקעיים ונצא לשייט קצר בסירות במעברים הצרים של המערה. נמשיך וניסע צפונה לדרי (Derry/Londondery); העיר השניה בגודלה באירלנד ואחת מהערים העתיקות באירופה, הבנוייה לאורך שתי גדותיו של נהר הפוייל. בסיורנו נתוודע לסיפור המרתק על העיר שידעה שנים רבות של טרור עם היסטוריה עקובה מדם. נראה בעיר אלמנטים רבים המשמשים תזכורת לאותה תקופה שחורה של מאבקי דת וטריטוריה בן שני זרמי הנצרות. לקראת ערב נגיע למלוננו שבעיר.

יום 8

מזקקת וויסקי בושמליס – סוללת הענק בצפון אירלנד – גשר החבלים

נבקר הבוקר בטירת דנלוס (Dunluce Castle) הרדופה, השוכנת על צוק מוכה-גלים מעל אחד החופים המרהיבים ביותר באזור. לאחר שנשמע את סיפור המקום, נמשיך בנסיעה צפונה ונגיע למזקקת הוויסקי העתיקה ביותר באירלנד; בושמליס (Old Bushmill) הידוע כאחד הטובים בעולם. במהלך הסיור, נשמע את סיפור הולדת הוויסקי, נראה את שלבי הכנת הוויסקי ואף נטעם ממנו. לאחר מכן, נבקר באתר הגיאולוגי "סוללת הענק" (Giant’s Causeway) הממוקם בחוף הצפוני מזרחי של צפון אירלנד; באתר מצויים כ- 40,000 עמודי בזלת משושים צמודים שנוצרו כתוצאה של התפרצות געשית לפני מיליוני שנים, אתר הטבע הוכרז ב- 1986 על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית. נסיים את היום עם תצפית על גשר החבלים המתנדנד המחבר את היבשת עם האי הקטנטן קאריק-א-ריד (Carrick-a-Rede); הוקם לפני כ- 350 שנה על ידי דייגים כדי להקל עליהם בדייג של דגי הסלמון עד שכמות הדגים פחתה משמעותית. לפנות ערב נגיע למלוננו בבלפסט (Belfast).

יום 9

בלפסט, בירת צפון אירלנד – האתר הפרהיסטורי ברו נא בוין – דבלין

נקדיש את חציו הראשון של היום לסיור בצפון אירלנד ובבירת הצפון של אירלנד בלפסט (Belfast); העיר שחיה את השלום המתוח בין הקתולים לפרוטסטנטים. נבקר באתר המוזיאון "טיטניק בלפסט" (Titanic Belfast), המוקדש לתולדות הספנות בעיר, שם נתוודע לסיפור טביעתה של ספינת הענק הנודעת. נראה את בית האופרה המרשים, בית העיירה המפורסם, אוניברסיטת המלכה של בלפאסט וכן את טירת סטורמונט. במהלך סיורנו נראה איך בין השכונות מזדקרות עדיין חומות גבוהות ורשתות שנועדו לבלום בקבוקי תבערה שהיה נהוג להשליך על היריבים. במידה והזמן יאפשר, נגיע גם לסיור בבית הפרלמנט המרשים. לקראת הצהריים, נעזוב את בירת הצפון וניסע דרומה לכיוון דבלין (Dublin) ובדרכנו ניסע דרך עמק בוין (Boyne Valley) שם לביקור באתר הפרהיסטורי ברו נא בוין/ניוגריינג' (Brú na Bóinne); במקום יש ריכוז גדול וחשוב ביותר של אמנות מגליתית פרהיסטורית באירופה והמקום נחשב למונומנט הלאומי של אירלנד. בשנת 1993 הוכללו האתרים ניוגריינג', נות' ודות' כאתרי מורשת עולמית של אונסק"ו. בתום הסיור המרתק במקום נגיע למלוננו בדבלין.

יום 10

דבלין – סיור בעיר כולל ארוחת ערב במסעדה אירית מקומית

היום יוקדש לסיור בבירת אירלנד; דבלין (Dublin). נבקר בפארק פניקס שנוסד בשנת 1662 על ידי ג'יימס בטלר, דוכס אורמונד בפקודת המלך צ'ארלס השני ומהווה את אחד הפארקים העירוניים הגדולים באירופה! משמש כמקום משכנם של נשיא אירלנד ושגריר ארצות הברית. נבקר באוניברסיטה המפורסמת(Trinity College) שהוקמה בשנת 1592 על ידי המלכה אליזבת הראשונה, שם נלמד על מערכת החינוך האירי ונבקר גם בספרייה העתיקה. נחלוף על פני בנין הדואר המרכזי ההיסטורי, נראה את הכיכרות הג'ורג'יאניות ונמשיך לקתדרלת סט. פטריק הגדולה והמרכזית שנוסדה ב- 1190 ובה היסטוריה מגוונת ומעניינת. בתום הביקור, נשוב למלוננו להתארגנות קצרה ולאחר מכן נצא לארוחת ערב בסגנון אירי מסורתי לצד צלילי המוזיקה והריקודים האיריים. בתום הארוחה, נשוב למלוננו.

יום 11

סיור משלים בדבלין, כולל ביקור במבשלת בירה – טיסה חזרה ארצה

נצא הבוקר לסיור משלים בעיר דבלין. נבקר בטירת דבלין המהווה מרכז ומקום חשוב בהתפתחותה של אירלנד בעבר ובהווה, כאשר זו היתה למושב השלטון של בריטניה והממלכה המאוחדת מ- 1171 ועד לשנת 1922. נסיים את טיולנו באירלנד עם ביקור במבשלת הבירה המפורסמת והעתיקה "גינס" (Guinness Storehouse); מרכז המבקרים מציע חוויה אינטראקטיבית המספרת את סיפור ייצור הבירה וההיסטוריה של גינס ואפוף בריח לתת קלוי הנישא למרחוק. לקראת הצהריים, נעזוב את אירלנד ונמריא חזרה ארצה.

  • טיול פריחות ייחודי ומקיף בעונת האביב
  • הפלגה לאיי אראן וביקור באי הגדול אינישמור
  • טיול משלב הליכות טבע מרתקות
  • ביקור ב-5 הפארקים הלאומיים שהוכרזו באירלנד
  • סיור באתרים פרהיסטוריים ובאתרי מורשת עולמית
  • דרום אירלנד: טבעת קרי וצוקי מוהר המרשימים וביקור באתר ברו נא בוין
  • צפון אירלנד: בלפסט וביקור ושייט במערות הנטיפים מארבל ארץ'
  • יום טבע בחבל קונמארה
  • ביקור במזקקת וויסקי וטעימות
  • ארוחת ערב במסעדה מקומית טיפוסית בדבלין
  • 11 ימי טיול של טבע, תרבות קסומה ועתיקה, נופים עוצרי נשימה, מאכלים, ריחות וצלילים שייחודיים רק לאירלנד

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

חודש משוער לצאת הטיול הבא:
מאי 2025

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.



דגשים מיוחדים

מחיר הטיול כולל

טיסות: טיסה בינלאומית דרך יעד ביניים באירופה
לינה: באזורים כפרים ובערים במלונות בדרגת תיירות ראשונה (מקביל ל- 4 כוכבים), במלונות כפריים (מקביל ל- 3 כוכבים) בחדרים לשניים עם מקלחות ושירותים צמודים
תחבורה: אוטובוס תיירים ברמה גבוה
שייט: כפי שמפורט במסלול הטיול
כלכלה: על בסיס חצי פנסיון. ארוחת ערב חגיגית מסורתית לצד צלילי המוזיקה והריקודים האיריים
קבוצה: גודל הקבוצה 15-26 מטיילים
מדריך ישראלי מצוות "אקו" יוביל את הטיול בעזרת צוות מקומי היכן שנדרש
דמי כניסה וסיורים באתרים: כמפורט בתכנית
מדריכים מקומיים דוברי אנגלית היכן שנדרש
בקבוק מים מינרליים כל יום, לאדם
מיסים מקומיים
תשר לנותני שירות מקומיים
דמי רישום וטיפול
מפגש קבוצה

מחיר הטיול אינו כולל

ביטוח בריאות (וביטוח ביטול)
ביטוח מטען וציוד צילום
ארוחות צהריים
שתייה בארוחות, משקאות אלכוהוליים
הוצאות בעלות אופי אישי (כביסה, טלפונים, ארוחות נוספות וכד')
טיפ למדריך הישראלי

לתשומת ליבכם

אופי הטיול: טיול מקיף לאירלנד הכולל היסטוריה מגוונת ומעניינת, טבע פראי, נופים עוצרי נשימה, טירות עתיקות, תרבות אירית המורגשת בכל מקום, בשילוב המוזיקה האירית הסוחפת
מזג האוויר בתקופה זו עלול להיות בלתי צפוי ועקב כך, ייתכן ונידרש לבצע שינויים במסלול הטיול המתוכנן. במידת הצורך מדריך הטיול יידע למצוא את האלטרנטיבה הראויה ביותר.
למידע בריאותי על הטיול לאירלנד, יש לפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים.
מלונות דרגה ראשונה באזורי הטיול הזה אינם תואמים לסטנדרט של מלונות 4 כוכבים במדינה מערבית והם בעלי אופי כפרי יותר. יש לקחת זאת בחשבון כחלק מתנאי הטיול.
ייתכן ונידרש לבצע שינויים במסלול הטיול לאירלנד בהתאם לזמנים. במידת הצורך מדריך הטיול ידע למצוא את האלטרנטיבה הראויה ביותר לטובת ורווחת הנוסעים. התוכנית מתארת את האתרים בהם נבקר, אך לא בהכרח את סדר הביקורים באתרים.
יובהר כי המחירים הנקובים לעיל נכונים ליום ההרשמה. במידה ותחול עלייה הגבוהה מ -3% בשערי המטבע, במיסי הנמל או במיס הדלק יעודכנו מחירי הטיול בהתאם ותחול התוספת על הנוסע.
טיסות: ע"פ מדיניות חברות התעופה, בטיסות קבוצתיות לא ניתן לבצע הושבה מראש. חלק מחברות התעופה מאפשרות לבצע הליך בידוק אישי (צ'ק אין) באינטרנט 24 שעות לפני הטיסה ובמסגרתו לבחור מושב בטיסה. על המטייל להיכנס לאתר חברת התעופה הרלבנטית ולבצע זאת בעצמו. במקרים בהם אין חברת התעופה מאפשרת זאת 24 שעות לפני הטיסה, על המטייל להגיע לנמל התעופה מוקדם מספיק (כשלוש שעות לפני הטיסה) אם ברצונו להגדיל את אפשרות הבחירה ולבחור לעצמו ולמי שמטייל עמו מושבים סמוכים. יודגש כי כל נושא ההושבה בטיסות אינה באחריות אקו ואקו כפופה למדיניות ההושבה הקבוצתית של חברות התעופה השונות.
כרטוס מוקדם (לא בכל החברות זה אפשרי), שינוי מועד יציאה או חזרה, שדרוג למחלקת עסקים, בחירת מושבים מועדפים ושירותים אישיים נוספים הנוגעים לתעופה, אם וככל שניתן להציעם בטיול זה, יוכלו להתבצע בעלות נוספת ומשתנה הכוללת את מחיר חברת התעופה ודמי הטיפול. לצורך שירותים אלו אנא פנו אל הנציג המטפל בכם ב"אקו טיולי שטח".
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

אז מה האיסלנדים עושים בחורף?

הקפיצה האדירה בתיירות לאיסלנד הגיעה לשיא של כל הזמנים; יותר מ-2 מיליון תיירים, במדינה של כ- 300 […]

הודו – הטבילה הגדולה: פסטיבל הקומבה מלה ההודי מתחיל

נהר של המון אדם זורם לאירועי הכינוס הרוחני הענק שבהודו, ועימו גם תיירים סקרנים מכל רחבי העולם. […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

אהבתם את הטיול? אולי תאהבו גם את אלו

טיול מקיף לאירלנד

טיולי תרבות וטבע

מדבלין עד בלפאסט, במסע רב תרבותי בנופיו של אי האזמרגד | 11 יום