טיול משפחות לטנזניה וזנזיבר בטיסות ישירות צילום: אייל ברטוב

טיול משפחות לטנזניה וזנזיבר

ספארי בטנזניה ונופש קסום באי התבלינים | 8 ימים

הדפיסו שלחו שתפו
טיול שתחילתו בספארי, במרחבי הסוואנות הגדולות של אפריקה והמשכו בנופש באי התבלינים. במהלך הספארי נבקר במספר שמורות טבע מגוונות ומרתקות, נצפה ברבבות אנטילופות וצבאים, גנו וזברות, פילים, תאואים, ושפע של טורפים הדולקים בעקבותיהם. בנוסף לטבע המרשים ועולם החי העשיר, טיול לטנזניה חושף בפני הנוסע עולם אנושי ישן, עתיק, אשר הולך ונעלם וכן את שבטי המסאי, הרועים את עדרי הבקר על רקע נופה הפסטורלי של טנזניה.
האי זנזיבר, הוא אי התבלינים, ששמו בלבד מספיק כדי שנרחיק במחשבותינו למקומות קסומים ואקזוטיים. הוא יעד מרתק, שעונה על הרצון להמשיך לטייל ולחוות את אפריקה ובמקביל, על הצורך במנוחה ובשקט. זהו אי טרופי, עם חופים נפלאים ושפע של יערות גשם, בעל היסטוריה מרתקת, בשל עברו כמרכז סחר העבדים של מזרח אפריקה ומקום מושבו של הסולטן.

מסלול הטיול

יום 1

מתל אביב לאגם מניירה

נצא בטיסת בוקר מוקדמת וננחת בשדה התעופה קילימנג'רו שבארושה, העיר המרכזית בצפון טנזניה. מהשדה ניאסף על ידי רכבי הספארי ונצא לכיוון בקעת השבר, אל אגם הסודה מניירה (Lake Manyara). לינה בלודג' באזור מניירה.

יום 2

מניירה - אגם בלב בקעת השבר של טנזניה

בשעות הבוקר, נצא לטיול ספארי ברחבי שמורת מניירה, המשופעת ביער צפוף, קופים מקפצים והיפופוטמים הרובצים סמוך לשפת האגם. לאחר ארוחת צהריים בלודג', נמשיך בנסיעה לכיוון אגם אייסי, שם נלון בלודג' סמוך לאגם, לא רחוק מהשבטים אותם נבקש להכיר.

יום 3

אגם אייסי ושבטי ההדזבה והדטוגה

בשעות הבוקר המוקדמות, נתלווה לבני שבט ההדזבה (Hadzabe), מאחרוני השבטים הנוודים של טנזניה. זהו שבט ציידים-לקטים, שחי בגבעות הסמוכות לאגם אייסי ומבחינה אנתרופולוגית משתייך לשבטי הבושמנים של טנזניה. נבקר במנייטה של השבט, ואולי אף נוכל להתלוות אל הגברים לציד או לראות את נשות השבט מלקטות. בהמשך היום, נבקר גם את שבט הדטוגה (Datoga), החי באזור האגם. במקור היה זה שבט נוודים, אך כיום נוטים אנשיו לעסוק בחקלאות, רעיית בקר ועבודות מלאכה מרשימות, אשר ניתן לראות מעטרות את נשות השבט. בסיום הביקורים, נעלה מאגם אייסי ללינה באזור הנגורונגורו, בלודג' יפהפה על שפת המכתש.

יום 4

פנינת הטיול לטנזניה - מכתש הנגורונגורו וחיות הבר

מכתש הנגורונגורו, הינו חלק מאתר מורשת עולמית מטעם אונסק"ו, ומהווה את אחת האטרקציות היפות של צפון טנזניה. המכתש (קלדרה) נוצר לפני כ-2-3 מיליון שנה, עקב התמוטטות הר געש ומהווה סביבת מגורים טבעית לחיות בר שונות. בשעות הבוקר, נרד בג'יפים אל קרקעית הלוע, לספארי עשיר ומפגש עם חיות הבר של אפריקה. במשך כחצי יום, נשהה במכתש המפורסם, ולקראת אחר הצהריים נמשיך, תוך כדי נסיעת ספארי לכיוון שמורת הסרנגטי. בדרכנו נבקר במנייטה מסאית (כפר מסורתי של שבט מסאי) וכן נעצור לביקור בערוץ אולדובאי (Olduvai gorge). במקום פועל מוזיאון קטן, שם ניתן לצפות בשרידים שנמצאו במקום ולהתחקות אחר התפתחות האדם הקדמון, הוא האדם המיומן (Homo Habilis), מאבותינו הקדומים ביותר. לינה בשמורת הסרנגטי.

יום 5

מישורי הסרנגטי הנרחבים של צפון טנזניה

נקדיש את כל היום לספארי בשמורת הסרנגטי (Serengeti), "המישורים האינסופיים" בסוואהילית. השמורה השנייה בגודלה בטנזניה. שטח השמורה, כמעט כגודל מדינת ישראל וחיים בה ג'ירפות, פילים, אנטילופות וכל הטורפים למיניהם. בשטח השמורה מתקיימת נדידת בעלי החיים, הטבעית האחרונה בעולם, כאשר עדרים שלמים של גנו וזברות נודדים בתוך השמורה. ניסע במישורי העשב האינסופיים, בהם חיים כל בעלי החיים המאפיינים את הסוואנה האפריקאית של טנזניה. לינה בשמורת הסרנגטי.

יום 6

סרנגטי - ארושה - טיסה לזנזיבר

בשעות הבוקר, נערוך ספארי בשמורת הסרנגטי, בדרכנו אל מסלול ההמראה אשר בתוך השמורה, ממנו נמריא אל ארושה ובטיסת המשך לזנזיבר, להמשך נופש "באי התבלינים" הקסום. בהגיענו לאי, ניאסף על ידי רכבים וניסע אל הלודג' בחוף הצפון מזרחי.

יום 7

שיט וביקור באי האסירים

בשעות הבוקר, נצא לשיט במי הטורקיז, מחופי סטון טאון אל האי הסמוך –  Changuu Island, או בשמו המוכר "אי האסירים". האי, אשר שימש בעבר לכליאה ובידוד של עבדים, משמש כיום בעיקר כאתר נופש וכבית לצבי ענק נדירים. נתהלך בין הצבים הענקיים, חלקם בני יותר ממאה שנה ואף נאכילם, ניהנה מהטבע ונלמד על ההיסטוריה של האי. האי הוא גם מיקום אידיאלי לצפייה בציפורים, שנירקול ומנוחה על חולות לבנים עד לשיט, שייקח אותנו בחזרה לסטון טאון, ממנה נשוב בנסיעה אל המלון. שארית היום יוקדש למנוחה על חוף הים או סיורים עצמאיים לבחירתכם.

יום 8

סטון טאון וסיור התבלינים וחזרה ארצה

לאחר ארוחת הבוקר, נצא לסיור התבלינים המפורסם של זנזיבר, בו תסיירו במספר כפרים באי, תטעמו, תריחו ותלמדו על מגוון הפירות הטרופיים והתבלינים באי ושימושיהם השונים. עם חזרתנו מהסיור ועד לנסיעה לשדה"ת, נטייל בין סמטאותיה היפות של סטון טאון (Stone Town), הבירה ההיסטורית, אשר הוכרזה כאתר מורשת עולמית ע"י אונסק"ו בשנת 2000. בתחילת המאה ה- 16, נכבשה העיר ע"י הפורטוגזים. בסוף המאה ה- 17 נכבשה ע"י העוסמאנים ועם תום המאה ה- 19 נכבשה ע"י הבריטים. רובם ככולם, הותירו חותמם על העיר, בארכיטקטורה והאווירה הייחודית אשר נוצרה בה. נשוב בטיסת אחר צהריים ישירה ארצה.

  • טיסות ישירות: טיסת הלוך לשדה"ת קילימנג'רו וחזרה ישירה מזנזיבר.
  • שילוב מושלם בין ספארי בטנזניה ונופש באי התבלינים.
  • מפגש מרתק עם בני שבט ההדזבה והרטוגה, החיים באזור אגם אייסי.
  • ספארי בשמורות מניירה, סרנגטי והנגורונגורו.
  • לינה בלודג' יוקרתי ומפנק בחוף הצפון מזרחי של זנזיבר.
  • שיט אל אי האסירים, הכולל שנורקלינג ותצפית דולפינים.
  • סיור מודרך אל סטון טאון וחוות התבלינים.
  • משקפת ספארי (7X35 (Tasco מתנה לכל זוג, עד שלושה מטיילים.
  • מפת טנזניה, כולל מגדיר בעלי חיים בשמורות.
  • קבוצה קטנה, עד 18 מטיילים.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.

 

 

>>> לטיולים נוספים לטנזניה – הקליקו כאן <<<



דגשים מיוחדים

הטיול כולל

טיסות בינלאומיות ופנימיות כולל מיסי נמל.
תחבורה, לינה וצוות כמפורט במסלול הטיול.
כל ההסעות כולל מ/אל נמל התעופה.
כניסות לכל האתרים וסיורים כולל ביקור בכפר מסאי וסיורים בזנזיבר, כמפורט במסלול הטיול.
אשרת כניסה לטנזניה שתונפק במעברי הגבול ותשולם באופן ישיר (כ-$50).
תשר לנותני השירותים המקומיים.

הטיול אינו כולל

ביטוח רפואי ומטען.
הוצאות אישיות.
שתייה וארוחות שאינן כלולות.
הסעות בזנזיבר אל האתרים השונים במידה ותחליטו לבקר בהם (בימים החופשיים).

לתשומת ליבכם

אופי הטיול: טיול בדגש על נושאים זואולוגיים, תרבותיים ומעולם הטבע. מפגש עם חיות באזור המחייה הטבעי שלהן, ומפגש מרתק עם שבטים. הטיול מותאם למשפחות וליחידים, ומבוסס על נסיעה ברכבי ספארי מיוחדים עם גג נפתח לתצפיות, ולינה בלודג'ים ברמה גבוהה.
תחבורה: נסיעה ברכבי ספארי - ג'יפים 4X4 עם גג נפתח מיוחד לספארי, עד 7 מטיילים לרכב. נהגים-מדריכים מקומיים.
לינה: במהלך הספארי נלון בלודג'ים אפריקאיים מדרגת תיירות גבוהה הממוקמים בלב השמורות. בזנזיבר הלינה במלון מדרגת תיירות גבוהה במלון יוקרתי בחוף הצפון מזרחי של האי.
כלכלה: ארוחות מלאות לאורך כל הטיול מלבד 3 ימים אחרונים בחוף הצפון-מזרחי בזנזיבר שהינם על בסיס חצי פנסיון. מים מינרלים ברכבים במהלך הספארי.
חיסונים - לקבלת מידע על חיסונים יש לפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים. אנו ממליצים לפנות למרפאתו של פרופסור שוורץ בבית חולים תל השומר (רשימת מרפאות מטיילים תישלח לנרשמים).
"אקו" אינה יכולה להתחייב לתנאי מזג אוויר אופטימליים. טנזניה היא מדינה משוונית (הממוקמת על קו המשווה), כך שייתכן גשם אף בעונות המוגדרות יבשות. בדרך כלל בבקרים ובערבים קר, ובמהלך היום נעים עד חם.
מחיר הטיול תלוי בין השאר במחירי הכניסה לשמורות הטבע, שנקבע על פי המחירים הרשמיים אותם מפרסמת ממשלת טנזניה. במידה ויועלו מחירי הכניסה יותאם מחיר הטיול בהתאם.
מחיר הטיול נכון ליום פרסום הטיול, במידה וחברת התעופה תשנה את מועדי הטיסות ו/או תעלה את מחירן, ישתנה מחיר הטיול בהתאם לתוספת.
מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול. במידה ויחול שינוי, המחיר ישתנה בהתאם.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

זנזיבר – קסם שהפך למציאות

הטיול לזנזיבר מתחיל הרבה לפני שדה התעופה. ראשיתו בחלומות אקזוטיים, ניחוחות רחוקים וטעמים מרתקים ובלתי מפוענחים. גם […]

טיול לטנזניה – יותר מרק ספארי

בשנים האחרונות עולה קרנה של טנזניה כמדינה המפתחת תיירות איכותית ומיוחדת. הסיבות לכך הן רבות: בעיות בשכנה […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול משפחות לטנזניה וזנזיבר

ספארי בטנזניה ונופש קסום באי התבלינים | 8 ימים

הדפיסו שלחו שתפו