טיול עצמאי לטנזניה

ספארי ממכתש הנגורונגורו ועד למישורי הסרנגטי | 9 ימים

כרגע אנו לא מוציאים טיולים פרטיים (לנוסע העצמאי) לטנזניה


אבל יש עשרות יעדים אחרים להציע לכם - למעבר לערוץ – אקו עצמאי בשטח לחצו כאן


טיול לטנזניה הוא טיול ספארי אל מרחבי הסוואנות הגדולות של אפריקה, שמורת הסרנגטי, מכתש הנגורונגורו, פארק ארושה, אגם מניירה, ואגם אייסי. זהו ספארי מגוון ומרתק בשמורות הטבע, בין רבבות אנטילופות וצבאים, גנו וזברות, פילים, תאואים, ושפע של טורפים הדולקים בעקבותיהם. בנוסף לטבע המרשים ולעולם החי, טיול לטנזניה חושף בפני הנוסע עולם אנושי עתיק, אשר הולך ונעלם - נבקר את שבטי ההדזבה והדטוגה החיים באזור אגם אייסי, וכן את שבטי המסאי, הרועים את עדרי הבקר על רקע נופה הפסטורלי של טנזניה. נסייר גם בעמק אולדובאי, "ערש האנושות", כאן צעד האדם הקדמון לפני ארבעה מיליון שנה צעדים ראשונים בגב זקוף.

טיול לטנזניה הוא טיול בדגש על נושאים זואולוגיים, תרבותיים ומעולם הטבע. הטיול מותאם למשפחות וליחידים, ומבוסס על נסיעה ברכבי ספארי מיוחדים עם גג נפתח לתצפיות, ולינה בלודג'ים ברמה גבוהה.

מסלול הטיול

יום 1

הגעה לטנזניה ופארק ארושה

נצא בטיסת בוקר מוקדמת דרך אדיס אבבה וננחת בשדה התעופה קילימנג'רו שבארושה, העיר המרכזית בצפון טנזניה. נערוך ספארי ראשוני בפארק הלאומי ארושה שבצפון טנזניה (Arusha National Park) המשתרע על שטח של 137 קמ"ר, ובו מגוון אזורי אקלים: יער גשם הררי, חורש עצי שיטה, סוואנות, אזורי ביצה ועוד. הפארק כולל בתחומו את הר הגעש מרו, החמישי בגובהו באפריקה (4566 מ'), וקלדרה (מכתש) בקוטר שלושה ק"מ שנוצרה מהתמוטטות קירות הר הגעש נגורדוטו. בתוך הקלדרה ניתן לראות עופות מים וביצה, ולעתים גם בופאלו ובעלי חיים נוספים. הפארק ידוע בקופי הקולובוס השחורים–לבנים הנמצאים בשטחו, כמו גם זברות, ג'ירפות, דיקדיקים ועוד. לינה בארושה.

יום 2

מניירה - אגם בלב בקעת השבר של טנזניה

בבוקר ניסע לכיוון בקעת השבר. לקראת צהריים נגיע לשמורת אגם הסודה מניירה (Manyara), אחד מאגמי הבקע הסורי אפריקאי העובר בטנזניה. אחר הצהריים נצא לטיול ספארי ברחבי השמורה, המשופעת ביער צפוף, קופים מקפצים והיפופוטמים הרובצים סמוך לשפת האגם. לינה באחד הלודג'ים באיזור.

ימים 3-4

מישורי הסרנגטי הנרחבים של צפון טנזניה

זהו לב הטיול לטנזניה. בבוקר נעלה אל רמות הנגורונגורו ונמשיך לכיוון הסרנגטי (Serengeti), "המישורים האינסופיים" בסוואהילית. בדרך נבקר במנייטה מסאית (כפר מסורתי של שבט מסאי) ומשם נמשיך לשמורת הסרנגטי הענקית, השמורה השנייה בגודלה בטנזניה. שטח השמורה כמעט כגודל מדינת ישראל וחיים בה ג'ירפות, פילים, אנטילופות וכל הטורפים למיניהם. בשטח השמורה מתקיימת נדידת בעלי החיים הטבעית האחרונה בעולם, כאשר עדרים שלמים של גנו וזברות נודדים בתוך השמורה.

אחר הצהריים וכל היום הבא יוקדשו לסיורי ספארי בשמורה הייחודית הזו של טנזניה. ניסע במישורי העשב האינסופיים בהם חיים כל בעלי החיים המאפיינים את הסוואנה האפריקאית של טנזניה. לינה בשמורת הסרנגטי.

ימים 5-6

פנינת הטיול לטנזניה - מכתש הנגורונגורו וחיות הבר

ניסע דרך הסוואנות, ובדרך נעצור לביקור בערוץ אולדובאי (Olduvai gorge). במקום פועל מוזיאון קטן, שם ניתן לצפות בשרידים שנמצאו במקום ולהתחקות אחר התפתחות האדם הקדמון, הוא האדם המיומן (Homo Habilis), מאבותינו הקדומים ביותר. נמשיך לעבר מכתש הנגרונגורו אשר הנו חלק מאתר מורשת עולמית מטעם אונסק"ו, ומהווה את אחת האטרקציות היפות של צפון טנזניה. המכתש (קלדרה) נוצר לפני כ-2-3 מיליון שנה עקב התמוטטות הר געש, ומהווה סביבת מגורים טבעית לחיות בר שונות. למחרת נרד בג'יפים אל קרקעית הלוע, לספארי עשיר ומפגש עם חיות הבר של אפריקה. במשך כחצי יום נשהה במכתש המפורסם, ולקראת אחר הצהריים נרד לכיוון אגם אייסי (Eyasi) שם נבקר את שבט הדטוגה (Datoga), החי באיזור האגם. במקור היה זה שבט נוודים, אך כיום נוטים אנשיו לעסוק בחקלאות, רעיית בקר ועבודות מלאכה מרשימות, אשר ניתן לראות מעטרות את נשות השבט. בלילה הראשון נלון בלודג' יפהפה על שפת המכתש, ובלילה השני בלודג' בסמוך לאגם אייסי, לא רחוק מהשבטים אותם נבקש להכיר.

יום 7

אגם אייסי ושבטי ההדזבה והדטוגה

בשעות הבוקר המוקדמות נתלווה לבני שבט ההדזבה (Hadzabe), מאחרוני השבטים הנוודים של טנזניה. זהו שבט ציידים-לקטים, שחי בגבעות הסמוכות לאגם אייסי ומבחינה אנתרופולוגית משתייך לשבטי הבושמנים של טנזניה. נבקר במנייטה של השבט, ואולי אף נוכל להתלוות אל הגברים לציד או לראות את נשות השבט מלקטות. בהמשך היום  נבקר גם את שבט הדטוגה אח"כ נעלה מאגם אייסי ללינה באיזור קראטו.

ימים 8-9

מקראטו דרך ארושה, ובחזרה הביתה

נעזוב את איזור קראטו אשר למרגלות הנגרונגורו ונמשיך בנסיעה לארושה. באם יתיר לנו הזמן נבקר בשוק מקומי, ולאחר מכן ניסע לשדה התעופה של טנזניה לטיסה חזרה. הנחיתה בארץ בבוקר היום התשיעי.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.

 

 

>>> לטיולים נוספים לטנזניה – הקליקו כאן <<<



אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

הנדידה הגדולה בטנזניה

לשונות של אש נשלחו אל תוך יריעות הברזנט העצומות והכדור עצום הממדים התנפח ומילא את חלל האוויר. […]

טיול לטנזניה – יותר מרק ספארי

בשנים האחרונות עולה קרנה של טנזניה כמדינה המפתחת תיירות איכותית ומיוחדת. הסיבות לכך הן רבות: בעיות בשכנה […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חושבים על הטיולים שלנו? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול עצמאי לטנזניה

ספארי ממכתש הנגורונגורו ועד למישורי הסרנגטי | 9 ימים