טיול למרוקו צילום: גדעון סרט

טיול נשים למרוקו

ברוח נשית ובדגש על חוויה אנתרופולוגית תרבותית | 13 יום

לטיול נשים למרוקו אין כרגע מועדי יציאה.

טיול נשים למרוקו לוקח אותנו אל מחוזות רחוקים ומאפשר ביקור במחוזות מופלאים, תוך הכרות מרתקת עם תושבי המקום ולמידה על אורחות חייהן של הנשים.

מרוקו נתפסה בעבר כארץ המדבר השומם וכיום היא נתפסת כמדינה מרתקת המאפשרת הצצה אל חיי התושבים המקומיים בערים ובכפרים הברברים, מפגש עם נופים מרהיבים של הרים וואדיות ירוקים, מפלי מים ושדות פורחים לצד מרחבי דיונות החול האינסופיים של מדבר הסהרה וערים אקזוטיות בין הרי האטלס. נטעם מן האוכל המתובל והריחני, כמו שרק המרוקאים יודעים להכין, נבקר בשווקים הססגוניים, נחזה באמנות המרוקאית הססגונית וכמובן נפגוש באנשים שהופכים את השהייה במרוקו לכה נעימה. במהלך הטיול נישן במלונות טובים, חלקם אותנטיים ומיוחדים, נטעם מן המאכלים האופייניים ונערוך טיולים שונים ומגוונים מעבר למסלול הטיול הקלאסי.

מסלול הטיול

יום 1

אל עבר רבאט - בירת מרוקו

נמריא מתל אביב בטיסת בוקר דרך יעד ביניים באירופה לקזבלנקה (Casablanca). לאחר הנחיתה נערוך סיור עיר קצר בקזבלנקה ולאחר מכן נמשיך בנסיעה על דרך החוף האטלנטי אל העיר רבאט (Rabat) שהינה בירת מרוקו, מקום מושבו של מלך מרוקו והעיר השלישית בגודלה. נקדיש את הזמן שנותר לסיור בעיר. ארוחת ערב ולינה ברבאט.

יום 2

רבאט - וואזן - שפשוואן

עם בוקר, נסייר בכמה מאתרי העיר החשובים ברבאט כגון: המוזיאון המרשים על שם מוחמד ה- 6 וכן נראה את ארמון המלך מוחמד ה- 6 ואת בית הפרלמנט. נבקר במאוזוליאום של מוחמד ה- 5 שבנייתו החלה בשנת 1961 (עם מותו של המלך) והסתיימה לאחר 6 שנים ובו מוצגים מיטב האמנויות המרוקאיות. נבקר במסגד טור חסן המפואר ובקסבת אודייה השוכנת כמבצר לחוף האוקיינוס וצבועה בכחול ואף נסייר בין רחובות ה"מלאח" היהודי. בתום הסיור, נמשיך צפונה לעבר וואזן (Ouazzane) לקברו של אחד מחשובי הצדיקים היהודיים במרוקו רבי עמרם בן דיוואן. נמשיך משם בנסיעה לשפשוואן (Chefchaouen) החבויה בין רכסי הרי ריף. אופייה הים תיכוני של שפשוואן הוא שילוב של אדריכלות צפון אפריקאית עם אלמנטים מאזור אנדלוסיה בספרד. במידת האפשר, נצא לסיור קצר עם ההגעה. ארוחת ערב ולינה בשפשוואן.

יום 3

שפשוואן - "העיר הכחולה" במרוקו

נקדיש את יומנו לסיור בעיר שפשוואן שצבועה כך במשך שנים רבות ויש האומרים שהיהודים תושבי האזור הם אלו שקבעו את צבעה הנעים. מה שמייחד את העיר הם הבתים והסמטאות הצבועים כולם בצבעי כחול, תכלת ולבן – המקנים למקום תחושה של רוגע עם חזות נקייה ורעננה. נצא לסיור בסמטאות, נראה שווקים עמוסים בעבודת יד מקומית ונתרשם מהארכיטקטורה המדהימה של העיר וב"מדינה" הייחודית. נמשיך ונבקר בכיכר המרכזית של ה'מדינה', שמסביב לה שפע מסעדות קטנות ובתי קפה. נגיע גם לקסבה מהמאה ה- 15, בה נמצא גן קטן ויפה והמוזיאון לאתנוגרפיה. מהכיכר נלך דרך הסמטאות הקסומות, בין בתי העיירה המגלים עולם מופלא של שלווה. נטייל לאורך הנחל הזורם ונגיע אל ראס אל-מה, המעיין שבו כובסות נשות העיירה את בגדיהן. עד היום, זה לא מחזה נדיר לראות את נשות העיירה משפצות את הצבע הכחול שהשתלט על בתיהן בעזרת מברשות גדולות. ארוחת ערב ולינה בשפשוואן.

יום 4

מקנס - פז

נעזוב עם בוקר את שפשוואן ונסע למקנס (Meknes) שנוסדה במאה ה- 10 ושמה נגזר משמו של שבט "מקנסה". העיר נחשבת לאחת מארבע "הערים המלכותיות" של מרוקו ובשנת 1996 הוכרזה כאתר מורשת עולמית. נגיע לשערי העיר העתיקה ונסתובב בין שווקיה הצבעוניים, נבקר במוזוליאום על שם מולאי איסמעיל שהיה ידוע בתור אחד המנהיגים האכזריים של מרוקו, נראה במקום את האנדרטאות המרשימות ביותר ששרדו במקום (Royal Stables). לקראת ערב, נגיע לעיר פס (Fès); העתיקה מבין ארבעת הערים המלכותיות (מקנס, מרקש ורבאט). כבר עם היווסדה נחשבה לאחת הערים הקדושות לאיסלאם ותוארה מצד אחד כמעוז דתי ומצד שני תוארה כמרכז לימודים מתקדם וכאן מתגוררים המשכילים, השמרנים והמהפכנים של מרוקו. ארוחת ערב ולינה בפס.

יום 5

פס "ירושלים של מרוקו"; מרכז דתי, רוחני ותרבותי

את יומנו הרביעי במרוקו נקדיש לעיר פס (Fès); המכונה עיר הבירה הדתית והתרבותית של מרוקו. נסייר ב'מדינה' העתיקה ביותר במרוקו המכונה פס אל-באלי וכן ברובעים השונים: רובע הבורסקאים החושף מראות מרהיבים וריחות חריפים, רובע האורגים והצורפים. נבקר בחנויות הקטנות ובסמטאות בהן מוצאים מכל טובה של מרוקו. נסייר במדרסות העתיקות המהוות דוגמאות לאמנות ארכיטקטונית עשירה. נבחין בתושבים המקומיים, בחנויות הססגוניות, בבתים המעוצבים בסגנון מרוקאי ובאווירת השוק הצבעונית. נמשיך אל ה'מלאח', הלוא הוא הרובע היהודי העתיק ונבקר בביתו של הרמב"ם. במידה ויהיה פתוח, נוכל להיכנס לבית העלמין היהודי העתיק והייחודי של פס מן המאה ה- 13. במקום זה קבורים שניים מהקדושים החשובים ביהודי מרוקו – רבי יהודה אבן עטר וסוליקה הצדיק. ארוחת ערב ולינה בפס.

יום 6

דרך האטלס התיכון למדבר סהרה, כולל רכיבה על גמלים לעת שקיעה

הבוקר, נעזוב את פס וניסע דרומה לכיוון העיירה ההררית איפראן (Ifran) שבהרי האטלס; לפני ההגעה נעצור לביקור אצל משפחה שחיה במערה קטנה, שם נשמע מפי אם המשפחה את סיפור חייהם ואת הדרך בה הם מתפרנסים. בתום הביקור ניסע לאיפראן (Ifran) המכונה "שוויץ הקטנה" וזאת בשל סגנון בתיה המזכיר עיירה בשוויץ. זוהי עיירת נופש וסקי של עשירי מרוקו שנבנתה על ידי הצרפתים. גובהה כ- 1,665 מ' מעל פני הים והיא שוכנת בין יערות ארזים ואלונים. נחצה את מידלט דרך מעבר הלגיונרים, נשקיף על אגם ארשדיה ונחצה את הרי האטלס הבינוני. לאחר מכן, נצא לטיול גמלים בדיונות הסהרה לאור השמש השוקעת ולקראת ערב נגיע למלוננו באזור ארפוד (Erfoud) לארוחת ערב ולינה.

יום 7

מדבר סהרה - מרזוגה כולל טיול ג'יפים

נפתח את יומנו בנסיעה לריסאני (Rissani); העיירה השנייה בחשיבותה בעמק הזיז מדרום לארשדייה. מייסד השושלת בריסאני הוא מולאי עלי שריף והמשפחה המפורסמת ביותר בקרב יהודי מרוקו הינה משפחת אבוחצירא. נבקר בקסבה מהמאה ה- 18 הבנויה כמבוך של מעברים מסתוריים, בה צולם חלק מהסרט "שמים מגנים מעל". נהלך בין סמטאות הבוץ החשוכות שבהן שוכנת תרבות מערב אפריקאית לצד תרבות מוסלמית. נחלוף על פני חנות מיוחדת המציעה שטיחים בֶרבֶרים וקדרות נפלאות. נסייר בשוק המקומי, בו נגלה דוכני תבלינים מרהיבים, ירקות, פירות ועוד. בתום הביקור נצא לטיול ג'יפים אל דיונות החול המפורסמות של מדבר מרזוגה (Merzouga) שייקחו אותנו אל עבר השקיעה בנופי המדבר קסומים. ארוחת ערב ולינה באזור מרזוגה.

יום 8

קניון הדאדס - קניון נהר הטודרה - טיאנריר

בשעות הבוקר המוקדמות נעלה על רכבי שטח וניסע לקניון עמק הדאדס (Dades gorges) הידוע בכינויו "עמק אלף הקסבות" וזאת בשל כפרים רבים החבויים להם ובשל אלפי הקסבות הציוריות הבנויות מבוץ וקש הפזורות לאורך האפיק היפה ביותר במרוקו. במהלך הסיור נראה תצורות סלע המרהיבות ואת הניגוד החד בין העמק הירוק והפורה למדבר הסלעי המקיף אותו. נמשיך בנסיעה לקניון נהר הטודרה (Todgha Gorge); עמק ציורי מרשים ביופיו שנאסף לתוך קניון תלול ובו מצוקי גרניט אדמדמים שנישאים לגובה של 300 מ'. נצא לטיול רגלי בקניון שיותיר בנו רושם עז של גדולות הטבע, כאשר המצוקים האדירים המתנשאים מעל לערוץ הקניוני הם מהיפים בעולם. לקראת ערב נגיע למלוננו באזור טיאנריר (Tinghir) לארוחת ערב ולינה.

יום 9

עמק הדאדס - "קסבת עיט בן האדו" - מעבר ההרים טיזין-טיצ'קה - מרקש

יום ארוך לפנינו. נמשיך לטייל בנופים המיוחדים של מרוקו דרך המדרונות הדרומיים של הרי האטלס ונעצור לביקור בקסבה המרשימה, עיט בן האדו (Ait Ben-haddou), על חומותיה, מגדליה ובנייני המגורים שבה. סרטים רבים צולמו בה וביניהם הסרט "גלדיאטור". נמשיך משם בנסיעה ונחצה את רכסי האטלס (בגובה של כ- 2,260 מ'), במעבר ההרים המרשים טיזין-טיצ'קה, שם נחזה בנוף עוצר נשימה. בשעות אחר הצהריים המאוחרות נגיע למרקש (Marrakech). ארוחת ערב ולינה במרקש. לאחר ארוחת הערב, נבלה בכיכר ג'מע אל פנה (Djema El-Fna), שהפכה לסמלה של העיר ואולי אף של מרוקו כולה.

יום 10

מרקש - הלב הפועם של מרוקו כולל ביקור בחמאם טורקי

את יומנו נקדיש למרקש – עיר מדברית בדרום מערב מרוקו. מקור אפשרי לשמה בא מהשפה הברברית והעיר מכונה "עיר האלוהים". נצא לסיור מקיף בעיר, במבוך הסמטאות בעיר העתיקה וברובע היהודי. נקדיש זמן לכיכר ג'מע אל פנה, על שפע השווקים והדוכנים, הרוכלים, מספרי הסיפורים ומגידי העתידות שבה. באם יוותר זמן נמשיך ונשלב בסיור אתרים ייחודיים שאינם נמצאים במסלול הטיולים המוכר כגון: הגנים הכחולים של ז'רדן מז'ורל, מדרסת אבן יוסוף – מהיפות בעולם האיסלם, הקסדריה – רובע הנפחים ועוד. בשעות אחר הצהריים, נבלה בחמאם הטורקי. ארוחת ערב תוגש במסעדה מקומית. לאחר ארוחת הערב נתוודע לסיפור של אחת הנשים היהודיות שחיה במרקש. לינה במרקש.

יום 11

טיול ג'יפים לכפר אימליל ואל כפרים ברברים נוספים באטלס הגבוה

נשכים קום, נעלה על ג'יפים ונגיע לאחד מהמקומות בהם מייצרים את שמן הארגן; מוצר נחשק עוד מימי קדם ונלמד על תהליך הפקתו. במרוקו ניתן לראות את הנשים אוספות את האגוזים מתוך גללי העיזים, מפצחות אותם באבנים ומפיקות את השמן בידיהן, אך בשנים האחרונות נעשה ההליך באופן מתקדם וממוכן. נטעם מהשמן בעל הארומה העשירה ואף נתנסה במוצריו. בתום הביקור, ניסע אל לב האטלס הגבוה לאימליל (Imlil), לאזורים של הכפרים הברברים המסורתיים והפחות מתויירים. נבקר בכפר הברברי המסורתי אימליל, בשילוב טיול פרדות וביקור בכפרים ברברים נוספים עם נוף הרים ייחודי. משם נחצה בעזרת הג'יפים בנוף הרים יפהפה שני רכסים מקומיים ונמשיך בנסיעה אל פסגות אוקיימדן (Oukaimeden). ממקום זה נצפה אל פסגת ג'בל טובקאל, הפסגה הגבוהה ביותר בהרי האטלס. לקראת ערב נגיע למרקש (Marrakech) ארוחת ערב ולינה במרקש.

יום 12

ממרקש למרגלות הרי האטלס אל אסווירה עיירת החוף האטלנטי

בשעות הבוקר נשלים את ביקורנו במרקש. משם נמשיך אל עבר רצועת החוף האטלנטי לעיירה אסווירה (Essaouira), הלוא היא מוגדור היהודית. נסייר בעיר שנבנתה בהשפעת הארכיטקט הצרפתי תיאודור קורנט. נטייל בין הסמטאות היפות, נראה את בעלי המלאכה ונבקר בנמל היפה של העיר. ארוחת ערב ולאחריה הופעת פולקלור מקומית. לינה באסווירה.

יום 13

יום טיול בערי החוף האטלנטי ספי, אל ג'דידה וקזבלנקה

עם בוקר, נצא מאסווירה ונמשיך בנסיעה לאורך חוף האוקיינוס האטלנטי. לאחר שלטון פורטוגזי ארוך באזור זה, נותרו בערי החוף מבצרים, חומות ומפעלי בניה מרשימים שבנו הפורטוגזים. קהילות יהודיות שגשגו בערי החוף והותירו אחריהן בתי כנסת, בתי קברות ושאר שרידים יהודיים. נעצור לביקור בעיר הנמל והדייגים ספי (Safi). נבקר שם במרכז הקדרות המרשים. נמשיך משם לסיור בעיר אל ג'דידה (החדשה) שגם בה נותר מבצר מרשים ועתיק, על חומותיו, נמל הדייגים שבו, מפעל מים כביר וסמטאות ציוריות להלך בהן. מחוץ לחומות משתרע שוק אוכל מקומי מרשים ובו נבקר. לקראת ערב נגיע לעיר הגדולה קזבלנקה (Casablanca) שם נתארח אצל הקהילה היהודית לארוחת ערב. לינה בקזבלנקה.

יום 14

קזבלנקה - תל אביב

את יומנו האחרון במרוקו נקדיש לסיור בקזבלנקה המכונה "העיר הלבנה" על שם בתיה הלבנים ומשמשת כמרכז המסחרי של מרוקו. נבקר במסגד חסאן ה- 2 המפורסם והגדול, בטיילת ובשכונות החדשות והמפוארות של קזבלנקה, ככל שיותיר הזמן. משם נמשיך לשדה התעופה לטיסה חזרה ארצה (נחיתה אחר חצות בתחילת היום ה- 15).

  • חמאם תורכי הכולל טיפול מסאג'.
  • ביקור בעיר הצפונית שאפשאוון "העיר הלבנה" - האזור האנדלוסי של מרוקו.
  • ביקור באסווירה - "מוגדור היהודית", ספי ואל ג'דידה.
  • ביקור אצל משפחה שחיה במערות - נלמד על אורחות חייהם.
  • טיול ג'יפים לכפרי הברברים בהרי האטלס הגבוה וטיול ג'יפים בסהרה כולל רכיבה על גמלים אל עבר השקיעה.
  • שיחה על החיים במרוקו עם נציגת הקהילה היהודית במרקש, כולל ארוחת ערב כשרה.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.

תוספת חדר ליחיד: 435$



דגשים מיוחדים

הטיול כולל

טיסות: דרך יעד ביניים באירופה.
תחבורה: אוטובוס תיירים ממוזג ונוח, סיורי ג'יפים בסהרה ובהרי האטלס הגבוה לכפרים הברברים.
כלכלה: חצי פנסיון לאורך כל הטיול + 10 ארוחות צהריים נוספות.
לינה: מלונות מדרגת תיירות טובה.
דמי כניסה וסיורים באתרים, כמפורט בתכנית.
מגוון פעילויות מיוחדות הכוללות מפגשים עם האוכלוסייה המקומית, חמאם טורקי, נציג עם הקהילה היהודית, טיולי גמלים בסהרה ועוד.
בקבוק מים מינרליים לאדם ליום.
מיסים מקומיים.
תשר לנותני שירות מקומיים.
דמי רישום וטיפול.
מפגש קבוצה.

הטיול אינו כולל

ביטוח בריאות ומטען (ניתן להסדיר זאת דרך משרדנו) – ניתן לבצע ביטוח 3 חודשים לפני היציאה. נא לפנות לשירות לקוחות (שלוחה 102).
ארוחות צהריים ושתייה בארוחות.
הוצאות בעלות אופי אישי (כביסה, טלפונים, משקאות, ארוחות נוספות וכד').
ארוחות צהריים שאינן כלולות בתכנית.

לתשומת ליבכם

אופי הטיול: מסע בין עבר להווה המשלב נופים מגוונים, הרים, ואדיות, מדברים ותרבות מרתקת תוך הכרת הקשר היהודי למרוקו.
קבוצה וצוות: קבוצה קטנה 10-23 מטיילים. מדריך ישראלי מצוות "אקו" יוביל את הטיול בעזרת צוות מקומי היכן שנדרש.
התכנית מתארת את האתרים בהם נבקר, אך לא בהכרח את סדר הביקורים לאורך הימים. באם יהיה צורך ייעשו שינויים במסלול ובלינות, לטובת ורווחת הנוסעים.
באטלס הגבוה יש אזורים המגיעים לכמעט 3000 מ'. במידה ומטייל חושש ממחלת גבהים, מומלץ להתייעץ עם רופא.
מאז שנת 2000 מרוקו נמצאת ברשימת המדינות שנמצאות תחת אזהרות מסע של משרד החוץ והמטה ללוחמה בטרור.
לצורך הוצאת האשרה נבקשכם לשלוח למשרדינו צילום דרכון עדכני (בתוקף של חצי שנה ומעלה) מחיר האשרה כלול במחיר הטיול.
למידע בריאותי על הטיול למרוקו, יש לפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים.
מומלץ לעשות ביטוח דרך "אקו טיולי שטח" ל- 15 ימים (3 חודשים לפני מועד היציאה).
יובהר כי המחירים הנקובים לעיל נכונים ליום ההרשמה. במידה ותחול עלייה הגבוהה מ -3% בשערי המטבע יעודכנו מחירי הטיול בהתאם ותחול התוספת על הנוסע.
אין אפשרות לבחור מקומות ישיבה על המטוס במסגרת כרטוס קבוצתי, מראש. לא כמו כרטוס אינדיבידואלי, בו יכול הסוכן לבחור מקומות ישיבה במקרים רבים, בקבוצות לא ניתן.
אין ביכולתנו להבטיח מראש הטבות בכרטיסי טיסה קבוצתיים (נקודות נוסע מתמיד, בונוסים וכד') המוצעים על ידי חברות התעופה ליעדים שונים.
חשוב להבהיר ולציין כי כל שינוי הקשור בחברות התעופה אינו מהווה עילה לתביעה כנגד חברת "אקו תיירות שטח" והאחריות כולה היא על חברות התעופה במקרה זה וכי "אקו תיירות שטח" תהיה פטורה מכל פיצוי בגין שינוי ו/או מחדל שכזה.
מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול. במידה והמחיר ישתנה, יעודכן המחיר בהתאם.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

העצמת נשים במרוקו

זכויותיהן של נשות מרוקו עברו תהפוכות רבות לאורך תקופות שונות, מהתקופה הטרום-איסלאמית ועד היום. כיום, מעמד האישה […]

וולוביליס – הפרח הרומאי של מרוקו

בעמק פסטורלי בין כרמי זיתים ושדות חקלאיים, כ-30 ק"מ צפונית לעיר מקנס שבמרוקו, מתנשאים לתפארת שרידיה של […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול נשים למרוקו

ברוח נשית ובדגש על חוויה אנתרופולוגית תרבותית | 13 יום