טרק להרי פמיר

טרק לפמיר הגבוה בטג'קיסטן

טרקים

אל פסגת העולם של מרכז אסיה בטבע בראשיתי עוצר נשימה | 16 יום

הדפיסו שלחו שתפו
אקו טולי שטח מזמינה אתכם לטרק היפה ביותר בעולם. פירוש השם פמיר בשפת שבטי ההרים התורכיים הוא "גג העולם". זהו טרק ייחודי לאיזור בו המבקרים היחידים הם רועים טג'יקים ובעלי החיים של רכס הפמיר. בשולי הפסגות חיים הרועים הטג'יקים עם עדרי הכבשים שלהם. אגמים ממלאים את העמקים ההרריים שבצל הקרחונים. "אלף פסגות לא חשו מעולם כף רגל אדם הנטבעת בהן" אומר מרקו פולו ומתאר את מסעו בהרים אלו, ודומה כי דבר לא השתנה מאז.

הרי פמיר "גג העולם" היוו תמיד אתגר אנושי לשיירות שרצו לחצות הרים במסעות כיבוש, הרפתקנים וטרקריסטים שחיפשו את ההרפתקאה הגדולה ובתולית בלב מרכז אסיה לנופים וטבע עוצרי נשימה.

.* הטרק מיועד לאנשים בעלי כושר גופני גבוהה / למטיבי לכת מנוסים בלבד

 

מסלול הטיול

ימים 1-2

העברה דושנבה – קולוב - קלאיקהומב

נצא בטיסה לדושנבה דרך יעד ביניים וננחת עם בוקר בדושנבה בירת טג'קיסטן. מפגש בשדה התעופה, העברה למלון. מנוחה עד הצהריים המוקדמים , לאחר ארוחת צהריים נצא רכובים ברכבי 4 X 4 ישירות לקלאיכומב לאורך הכביש הדרומי. לעת ערב נלון במלון מקומי.

יום 3

קלאיכומב – חורוג

בבוקר נמשיך את נסיעתינו לאורך נהר הפנג'. נהר הפנג' זורם לאורך כ 1125 ק"מ וחוצה חלקים נרחבים במרכז אסיה שבין טג'קיסטן לאפגניסטן. מימיו מגיעים מהפשרת הקרחונים של רכס הפמיר ומהווים עורק חיים לישובים הפזורים לאורך הנהר ולחקלאות מקומית  של טג'קיסטן. לינה במלון מקומי בחרוג.

יום 4

חורוג (2150 מ') - כפר בכור (3300 מ')

בבוקר נסייר בחורוג יציאה לסיור הקצר בעיר בחורוג, חורוג היא בירת המחוז האוטונומי גורנו-בדחשאן בדרום-מזרח טג'יקיסטן וממוקמת כ-270 ק"מ דרום-מזרחית לבירת טג'יקיסטן דושנבה על גבול טג'יקיסטן-אפגניסטן, נכון ל-2020 מתגוררים בעיר 30,500 איש.  לעיר היסטוריה מרתקת של מאבקי שליטה בין האימפריות. נבקר בפארק המרכזי, במרכז איסמעילי (אם יהיה פתוח) וטיול הליכה בגן הבוטני המקומי. לאחר ארוחת צהריים נצא נסיעה לעבר הכפר בכור לאורך נהר הגונט  שנמצא בשיפולי הרי הפמיר הגבוהה בתוך עמק קסום לצד זרימת נהר הזורם היישר מהרי פמיר. עם ההגעה נערוך טיול רגלי מקומי להסתגלות ראשונה לגובה. לינה בכפר באירוח מקומי אצל משפחה מקומית . (לינה דורמיטורית באווירה ביתית )

יום 5

מבצ'ור והסביבה לאורך נהר האנדרוורג'

יום הליכה ראשון בטרק לאורך הנהר , תוך חציה של גשרים מקומיים אם אפשרות לשכשוך במים ומעבר בפינות חמד ותצפיות פנורמיות על הסביבה הבתולית של הטבע והסביבה. סה"כ 14 ק"מ הליכה ביום זה נתחיל מגובה של 3300 מטר ונעלה לגובה של 3600 מטר . לינה במחנה אוהלים מקומי

יום 6

אל המעיינות החמים

את היום נקדיש לאיקלום בגובה. יום רגוע בו נצעד מנהר אנדרג' אל עבר מעיינות חמים מקומיים. הליכה של 8 ק"מ עליה וירידה של 400 מטר. לינה באותו מחנה אוהלים.

יום 7

מנהר האנדרג' – נהר ברטנגי – אגם צ'אסאשין

נטפס ברכס הפמיר נמשיך את צעידתנו לאורך נהר האנדרג'  נחצה אותו ונטפס לאורך נהר הבארטאנג'י שהינו יובל גבוהה יותר ומימיו הם פרי של הפשרת שלגים מהרי הפמיר. לאורך הנהר פזורים בוסתנים שונים ומעט אוכלוסיה שכמעט אינה פוגשת אנשים מהמערב. נעלה מגובה 3600 מטר לגובה של 4300 מטר סה"כ נלך באותו היום 14 ק"מ ונתמקם במחנה  אוהלים על שפת אגם מקומי .

יום 8

מאגם צ'אשצי'ין –  מעבר ההרים ויהינץ ניז'ני – אגם זרושקול

ניפרד מאגם צ'אשצ'יין שבגובה 4300 מטר תחילה נצעד באיטיות דרך שביל סלעי מבולדר ונחצה אגמים קטנים אנונימים שלא זכו לשם ואיזכור אולם יופיים יחרט היטב בזכרוננו. נמשיך בעליה מתונה לעבר פס ויהינץ ניז'ני שבגובה 4570 מטר ,משם נוכל לערוך תצפית פנורמית על כל הרכסים הלבנים שמרכיבים את רכס הפמיר הגבוהה. ממעבר הפס נרד בשביל קטן לעבר אגם זרושקול שבגובה 4518 מטר למחנה הבא שלנו. כל מי שיזכה לישון לחופו של אגם התמונה הקסומה הזו תיחרט לו לנצח ! יום הליכה של 7 ק"מ עם הפרשי גבהים 300 מטר.

יום 9

מאגם זרושקול – נהר ברדרה

יום הליכה מאתגר במיוחד המשלב אגמים אלפינים ,קרחונים ונהרות הזורמים מההרים. נעזוב את אגם זרושקול לא לפני שניתן בו מבט אחרון על הנוף והמקום בו הוא נמצא. נטפס לעיתנו אל עבר מעבר ההרים ויהינץ' ( 4650 מטר) ואחר כך למעבר ההרים הגבוהה ביותר שטיק לזר ( 4840 מטר), זהו פס הרים רחב וייחודי ולעיתים אף קרחוני שכוללים אגמים קפואים ונוף המזכיר קצת את האגמים הקפואים של הגוזיקונוד. לאחר הפס נתחיל לרדת בזהירות ובאיטיות ולקראת הצהריים המאוחרות נפגוש את נהר המאנה שנלך לאורכו ואף נחצה אותו בעזרת גשרים מקומיים . נמשיך עד להתחברות עם נהר הברדרה שם נלון ( 3700 מטר ) . סה"כ 14 ק"מ הליכה

יום 10

מנהר ברדרה לנהר טורשדבטס

נתעורר לרחשי זרימת נהר הברדרה ולאחר ארוחת בוקר נתחיל לצעוד ,כללית זהו יום במגמת ירידה והליכה לאורך הנהרות הניזונים מהפשרות השלגים מפסגות הרי הפמיר. נמשיך לצעוד נהר הברדרה ולאחר זמן נתחבר לנהר הטורשדבטס . באיזור זה כבר נתחיל לפשוג את מרבדי הדשא ופריחה של הפרחים המקומים. יום קצר יחסית ורגוע. לינה בחניון מקומי  בתוך עמק קטן לצד הנהר. . סה"כ הליכה של 10 ק"מ ירידה מגובה של 3700 מטר ל – 3300 מטר.

יום 11

מנהר הטורשדבטס אל הכפר ברדרה

נמשיך בצעדה בדגש ירידה נעזוב את נהר הטורשדבטס ( 3300 ) . ככל שנרד יפתחו בפנינו יותר ויותר עמקים פורים וסימנים של חקלאות מקומית שמעובדת על ידי התושבים המקומיים. נחזור לפגוש את נהר הברדרה בחציית נהרות ונסיים את היום חזרה בצויליציזה של הכפר ברדרה. זהו כפר מוסדר עם בתי ספר וגופים מוסדיים הראשון שניפגוש לאחר הטרק ובו 140 משפחות והוא נמצא בגובה של 2800 מטר. נסייר בכפר ביו בתיו ונהנה מחוויה אנתרופולוגית מרתקת של כפר טג'יקי הררי קלאסי.  לינה בארוח ביתי מקומי. סה"כ הליכה של 14 ק"מ הליכה במגמת ירידה .

יום 12

ברדרה – ג'יזו

בברדרה נפגוש שוב את הג'יפים שלנו שילו אותנו חזרה עד לדושנבא. נצא מוקדם בבוקר וניסע בערך כשלוש שעות נסיעה לעבר עמק גי'זב. נעצור בקניון עמוק ויפה ונצעד לאורך אפיקי מים של מפגש נחלים שוצפי מים ונצפה בעירבוב של צבעים של חום וכחול – כוחו של הטבע . נצעד בין חורש וכפרים כ- 8 ק"מ עד שניגע לכפר המקומי בו נלון בתנאים פשוטים של אירוח מקומי או באוהלים.

יום 13

ג'יזב – קאליקהומב

עם בוקר נצעד את קטע ההליכה האחרון שלנו  בטיול חזרה  לנקודה בה הרכבים פרקו אותנו יום לפני. נעמיס שוב את ציודנו ונצא לנסיעה ארוכה לעבר העיירה קלאיקהומב בה נלון במלון מקומי

יום 14

קאליקהומב – דושנבה

יום נסיעה אדמינסטרטיבי בה נעבור בין כפרים שונים עד שנגיע חזרה לקראת ערב לדושנבא הבירה. לינה במלון .

יום 15

דושנבה בירת טג'קיסטן

יום טיול בעיר  הבירה של טג'קיסטן –  דושנבה על שווקיה היפים, בנין הפרלמנט, המוזיאו הלאומי, וגולת הכותרת העיר היסור על חומתיה ואתריה. לינה בדושנבה

יום 16

דושנבה – תל אביב

נשכים קום וניסע לשדה התעופה לטיסה חזרה ארצה דרך יעד ביניים.

  • המסלול המקיף והטוב ביותר הכולל את אגם בולשוי
  • יום סיור בדושנבה
  • יום טיול בהוויה אנתרופולוגית בהרים
  • רופא במהלך הטרק
  • טלפון לוויני במהלך כל הטיול
  • כלכלה מלאה במהלך כל הטיול

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.

תוספת ליחיד בחדר ואוהל: 450$  ( ל- 6 לילות בבית מלון ו- 6 לילות באוהל) ( ב – 3 לילות הלינה תהיה באירוח משפחתי דורמיטורי)



דגשים מיוחדים

מחיר הטיול כולל

טיסות בינלאומיות
תחבורה ג'יפים 4 X 4 בדרכנו לפמיר הגבוה
כלכלה מלאה – מארוחת בוקר ביום הראשון ועד ארוחת ערב ביום האחרון
דמי כניסה לאתרים כמפורט במסלול הטיול.
דמי רישום וטיפול.
טיפים לנותני השירותים המקומיים.
טלפון לוויני
צוות מקומי הכולל סבלים מקומים לסחיבת כל הציוד
מדריך הרים מקומי יחד מדריך מצוות אקו טיולי שטח

מחיר הטיול אינו כולל

ביטוח אישי ומטען
הוצאות אישיות
ארוחות שאינן כלולות ושתייה
בדיקות והוצאות קורונה

לתשומת ליבכם

הטרק מיועד לאנשים בעלי כושר גופני גבוה / למטיבי לכת מנוסים בלבד
גודל הקבוצה - 10 – 20 משתתפים
מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול ( במידה ויחול שינוי, מחיר הטיול יעודכן בהתאם.
חיסונים - לקבלת מידע על חיסונים יש לפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים. על כל המטיילים להיות מחוסנים נגד קורונה.
מסלול הטיול – תכנית הטיול כפופה לשינויים ותלויה במזג האוויר, בתנאי השטח ובנסיבות נוספות. באם יהיה צורך צוות אקו ומדריכינו יערכו שינויים במסלול (לטובת ורווחת הנוסעים) וזאת רק ע"מ לשפר את מסלול הטיול להביא להצלחתו המלאה בהתאם לתנאים בשטח. בימים בהם אנו משתמשים בשירותי תעופה יתכנו שינויים במסלול הטיול בהתאם לשינויים בלו"ז הטיסות והגעת הכבודה האישית.
טיסות: ע"פ מדיניות חברות התעופה, בטיסות קבוצתיות לא ניתן לבצע הושבה מראש. חלק מחברות התעופה מאפשרות לבצע הליך בידוק אישי (צ'ק אין) באינטרנט 24 שעות לפני הטיסה ובמסגרתו לבחור מושב בטיסה. על המטייל להיכנס לאתר חברת התעופה הרלבנטית ולבצע זאת בעצמו. במקרים בהם אין חברת התעופה מאפשרת זאת 24 שעות לפני הטיסה, על המטייל להגיע לנמל התעופה מוקדם מספיק (כשלוש שעות לפני הטיסה) אם ברצונו להגדיל את אפשרות הבחירה, ולבחור לעצמו ולמי שמטייל עמו מושבים סמוכים. יודגש כי כל נושא ההושבה בטיסות אינה באחריות אקו, ואקו כפופה למדיניות ההושבה הקבוצתית של חברות התעופה השונות. כרטוס מוקדם (לא בכל החברות זה אפשרי), שינוי מועד יציאה או חזרה, שדרוג למחלקת עסקים, בחירת מושבים מועדפים ושירותים אישיים נוספים הנוגעים לתעופה, אם וככל שניתן להציעם בטיול זה, יוכלו להתבצע בעלות נוספת ומשתנה הכוללת את מחיר חברת התעופה ודמי הטיפול. לצורך שירותים אלו אנא פנו אל הנציג המטפל בכם ב"אקו".
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

ציד קרנפים באפריקה

בתחילת המאה ה-19 חיו באפריקה כ-500,000 קרנפים. כיום, לאחר שנים של השמדה יסודית, נותרו בקושי 7,000, שזה […]

ים לעולם – תרבויות החוף של ברזיל

ברזיל היא החופים, החופים הם ברזיל. טיול בחופי המדינה מדגיש למטייל את תשוקת החיים של הברזילאים. הכדורגל, […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חושבים על הטיולים שלנו? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טרק לפמיר הגבוה בטג'קיסטן

טרקים

אל פסגת העולם של מרכז אסיה בטבע בראשיתי עוצר נשימה | 16 יום

הדפיסו שלחו שתפו