טרק להודו ננדה דווי צילום: ברק ליבוביץ

טרק להודו ננדה דווי

מסע רגלי אל ההימלאיה ההודית | 16 יום

הדפיסו שלחו שתפו
טרק בהודו, בין פסגות ההימלאיה ההודית ובמקורות הגנגס, אזור ייחודי ופחות מתוייר, מהיפים בעולם. טיול המשלב הליכה בהרי ההימלאיה ומנוחות, עם מחנה אוהלים נודד באזורי טבע מרוחקים ובנופי פסגות מדהימים. טרק להודו, בו נסובב את הר ה"ננדה דווי", הגבוה בהרי צפון מערב הודו (7816 מ' פסגתו), המשול לאלה פרווטי. נטייל בין כפרים אלפיניים, שתושביהם שומרים את אורח חייהם המסורתי ולבושם האתני, נבקר במקדשים ובמקורות הגנגס, בבדרינאט וברישיקש.

מסלול הטיול

ימים 1-2

תל אביב - דלהי

נטוס מתל אביב לדלהי דרך יעד ביניים. נחיתה בשעות הבוקר ולאחר מכן נצא לנגיעה ראשונה בהודו – ריחות, מראות וצבעים, חגיגה לחושים ולנשמה. טיול זה יתחיל בדלהי הבירה. לאחר ארוחת הצהריים, נצא מדלהי, צפונה אל עבר הרי ההימלאיה. לינה בשמורת קורבט.

יום 3

מהעמק אל ההר

ניכנס אל עומק הרי ההימלאיה, בנסיעה יפיפייה ומרתקת. בדרכנו נעבור נופי פסגות מושלגות, רכסים מיוערים, נחלים ומקדשים. בערב נגיע אל לוהרג'נג (Lohrjang), כפר קטנטן על רכס יפיפה. זוהי הנקודה האחרונה לרכב ולעולם המודרני. מכפר זה נתחיל את הטרק בנופי הרי ההימלאיה.

ימים 4-8

טרק להודו, טיול רגלי סביב שמורת הננדה דווי

בימים אלו נלווה במחנה נודד, הכולל אוהלים, מטבח וסבלים / סוסים, גם לציוד האישי. נשאיר מאחורינו את המולת הציוויליזציה ונצא למסלול הליכה סביב פסגות הר הננדה דווי בחבל הגרוול (Garwal) שבהרי ההימלאיה. דרכנו תעבור דרך יערות ברושי סיפרס (Cypress), רודודנדרון (Rhododendron)ׂ וארזי הימלאיה (Devdar) מדהימים. נחצה נהרות על גבי גשרים ורכסים עם נופי פסגות. נעבור בכפרים אלפיניים נידחים, על פשטותם וצביונם המסורתי בן אלפי השנים. בכרי הדשא הגבוהים נפגוש ברועים.

יום

את שלושת הימים הראשונים נתחיל בטעימה ראשונה של נוף פסגות מ-"אג'ן- טופ" (Ajan-Top). נלון בכפר דידנה Didna, נמשיך ונחצה את נהר ה- Bedni-Ganga, נטפס דרך יער מדהים ורכס הצופה לנוף פנורמי אל כרי המרעה Ali ו -Bendi Bugyal בגובה של 3350 מ'.   מכאן תחזינה עינינו לראשונה בנוף עוצר נשימה של פסגות רכס ההימלאיה המרכזי. הבולטים ביניהם הטריסול (Trisol)' על 3 פסגותיו (7120 מ'), הננדה גונטי (Nanda Ghungti), והצ'וקמבה (Chaukamba) בגובה של 7138 מ'. ביום השלישי נשכים לזריחה מדהימה, נטפס לתצפיות גבוהות יותר ונחזור למחננו לחוות ערב מקסים יורד על הפסגות הבוערות באודם השקיעה. נמשיך בטרק שלנו וביומיים הבאים נרד בדרך יער מדהימה, אל הכפרים Kanol,Wan ו- Sutol, שעדיין (אך לא לאורך זמן) נשארו מחוץ למפגעי הכביש והפיתוח. נתבונן ברחשי הטבע, נקשיב לקולות הציפורים וללחש הרוח בעלים. נחצה את נהרות הבדני גנגה והננדה קיני (Nanda Kini), נהנה מנוף יפיפה המשלב פסגות מושלגים, יערות, שדות ירוקים וכפרים. לפרקים יופיעו בתי כפר מבודדים, בהמות וטרסות חקלאיות, שם נעצור ונפגוש את אנשי המקום. ללינות הלילה, נתמקם סמוך לכפרים קנול וסיטל (Sitel) בפינות חמד על גדות פלגים ונהרות.

ימים 9-10

אוולי (2750 מ') וגורסון

ניסע בינות לצוקים נישאים, אל העיירה ג'ושימט (Joshimat) ונעלה לאוולי (Auli) ברכבל (במידה שפעיל ויתאים). מבט ראשון וקרוב יחסית על פסגתו המרהיבה של הננדה דווי. באוולי נלון במלון, נתענג על מקלחת חמה, מיטה רכה ומנוחה בפינת נוף מרהיבה. למחרת עם שחר, נטפס אל פסגת הגורסון (Gorson Top), שהיא אחת מנקודות התצפית היפות והמרשימות בהימלאיה. הנוף הפנורמי הנשקף לכל כיוון הוא אדיר. ממזרח פסגת הננדה דווי, מדרום מזרח הטריסול, מצפון למזרח ולמערב הדרונה גירי (Druna Giri), בגובה 7066 מ', הנילקנט (Nilkanth), שגובהו 6596 מ' והצ'וקמבה. נשוב לאוולי, פסגת הננדה-דווי, לאחר צהרים נינוח ונפנים את החוויות שעברנו. הערב כאן הוא פשוט מקסים. לינה באוולי. אלו שבעה ימים של מרחבים ושקט, קולות הטבע לבדם. מרחב המאפשר לנו להיות קשובים לעוצמות סביבנו ובתוכנו. זוהי חוויה לכל אדם.

יום 11

בדרינאט (3096 מ')

ניסע אל בדרינאט (Badrinat), מקדש האל וישנו היושב על ה- Saraswati, אחד ממקורות נהר הגנגס הקדוש הקרוי על שמה של אלת החינוך והמוסיקה. נבקר במקדש, נחזה בטקסי הכוהנים ובעולי הרגל, שחלקם הגיעו רגלית מכל רחבי הודו. נטייל באזור המופלא ואף נעלה מעל הכפרים. נבקר במקדש ובשוק הקטנטן ונרחץ שוב ושוב במעיין החם, מרגוע לגוף ולנפש. לינה בבדרינאט.

יום 12

בדרינאט ורודרפריאג (610 מ') Rudraprayag

נבלה את הבוקר בבדרינאט. בעלי המרץ יוכלו לעלות בדרך מופלאה אל בסיס קרחון הנילקנט, Nilkanth Base Camp ולהתפעם מעוצמתו המהממת של ההר. לקראת הצהריים, ניסע אל שיפוליו הנמוכים של רכס ההימלאיה ונטייל בפינת חמד מופלאה, סמוך לנהר האלקננדה. נפגוש בקופים ובצומח המיוחד לאזור. לינה ברודרפריאג.

ימים 13-14

רפטינג בנהר הגנגס ורישיקש

נחזור אל קולות הטבע המוכרים של מים וציפורים. נתמקם במחנה מקסים על גדת הנהר. נשוט במורד נהר הגנגס ליומיים של כיף. נשלב מנוחה ויוגה, על חוף הגנגס (בחלק הנקי והרגוע של הנהר), עם שוטטות בג'ונגל עבות ונצא לביקור בכפרי האזור ובין שדות חקלאים. כמובן שנשלב ביקור ברישיקש. חלקנו יעדיפו לוותר על הרפטינג, או על חלקו ולבלות זמן נוסף ברישיקש, או פשוט ליהנות ולנוח במקום המקסים הזה. ביום הראשון, לינה במחנה על גדות הנהר וביום השני לינה ברישיקש.

יום 15

רישיקש - הרידוואר

רישיקש (Rishikesh) "עיר החכמים" והרידוואר (Haridwar) "שער השמיים" יושבות על גדות הגנגס הקדוש. לרישיקש והרידוואר מגיעים מאמינים צעירים ומבוגרים לבלות את שארית חייהם בנזירות וקודש, חלקם גם יצאו ליערות ולמערות שבחבל הגרוול Garwal, להתנסות בחיי פרישות, התבודדות והגות. נבלה בחברתם של עולי רגל ונזירים, נחוש בהילת הקודש האופפת את המקום ונשתתף עם המאמינים בטקסי אש וטהרה. ארוחת ערב חגיגית לסיום הטיול וחדרים להתרעננות והתארגנות לפני הטיסה בהרידוואר. לאחר מכן נמשיך בנסיעת לילה אל שדה התעופה – דלהי.

יום 16

דלהי - ת"א

נטוס בשעות הבוקר מדלהי לתל אביב. נחיתה בשעות הצהריים בישראל.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

כרגע אין תאריכי יציאה קרובים לטיול

נשמח לשלוח לכם הודעה כשיקבעו התאריכים ולעניין אתכם בהרשמה.
השאירו לנו את פרטיכם בטופס המצורף וניצור עמכם קשר בהמשך.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

שדה חייב להכיל לפחות 2 תווים

כתובת דואר אלקטרוני לא תקינה

טלפון חייב להכיל לפחות 9 ספרות

אנחנו מעוניינים לקבל עדכונים במייל או בSMS על טיולים.

 

 

>>> לטיולים נוספים להודו – הקליקו כאן <<<



דגשים מיוחדים

הטיול כולל

תחבורה: טרק בהודו ננדה דווי: ג'יפים נוחים וממוזגים מסוג Toyota Innova לכל אורך המסלול, 4 אנשים בג'יפ.
כלכלה: בימי הטרק פנסיון מלא. בשאר הימים ע"ב חצי פנסיון – ארוחות בוקר וערב. ימי הטרק: בימים אלה נלווה במחנה נודד, הכולל אוהלים, מזרנים, מטבח וציוד לשטח, סבלים ו/או סוסים לציוד, גם לציוד האישי ומלווים. בימי הטרק – כל הארוחות כלולות, כמו גם הפסקות תה/קפה וכו'.
לינה: טרק בהודו ננדה דווי: במלונות ופנסיונים עממיים ויפים, המצטיינים במיקום ובאווירה מתאימה, הטובים בנמצא. אוהלים זוגיים עם מזרונים דקים במהלך הטרק.

הטיול אינו כולל

לתשומת ליבכם

אופי הטיול: טרק בהודו ננדה דווי: טרק לאזור הרי ההימלאיה אל רכס הננדה דווי, אחד מן האזורים היפים בצפון הודו, אזור לא מתויר. תנאי לינה טובים במחנה אוהלים נודד ועם צוות הודי של מדריכים סבלים ועוזרים.
קבוצה וצוות: 12-20 מטיילים. מדריך ישראלי מצוות "אקו" יוביל את הטיול בעזרת צוות מקומי.
חיסונים - לקבלת מידע על חיסונים יש להפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים.
טיול מסוג זה (טרק להודו ולהרי ההימלאיה) ובאזור כזה צפוי לשינויים הנובעים ממזגי אוויר או תקלות במערכת המקומית הקשורות לאזור המרוחק. על מטייל היוצא לטיול שכזה לקבל שינויים בהבנה וחיוך, כחלק מהחוויה.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

גנדהי ג'יאנטי

גנדהי ג'יאנטי. הודו ידועה כמדינה החוגגת חגים רבים. הסיבה לריבוי החגים היא דתות שונות שנוצרו והתמזגו בגבולותיה […]

בהוטן – חיים מאושרים בממלכה מבודדת

ממלכת בהוטן היא ממלכה בודהיסטית קטנה ומבודדת השוכנת בהרי ההימלאיה המזרחיים. בשל היותה הממלכה הבודהיסטית האחרונה היא […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טרק להודו ננדה דווי

מסע רגלי אל ההימלאיה ההודית | 16 יום

הדפיסו שלחו שתפו